//
کدخبر: ۳۰۳۶۷۶ //

امام جمعه کرج: دشمن نسل آینده ساز کشور را نشانه رفته است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه هدف دشمن نسل جوان و آینده ساز کشور را نشانه رفته است ، گفت: خیلی از موضوعاتی که گاهی در فضای مطبوعاتی یا فرهنگی کشورمان بیان می شود این تفسیر را دارد و با این دید، قابل تحلیل است.

امام جمعه کرج: دشمن نسل آینده ساز کشور را نشانه رفته است

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان می‌ خواهند نسلی که الگوی جوانان فداکار برجسته دنیا شد، به یک نسل‌ بی ‌خاصیت تبدیل شود، افزود: آن‌ها می ‌خواهند فرهنگ‌سازی و الگوسازی کنند؛ آن‌ها می ‌خواهندجوان ایرانی ونسل نوی ایرانی،یک نسل تحقیر شده تو سری خور باشد تا بتوانند روی او سوار شوند و به او دیکته و آن کاری را که می‌خواهند؛ انجام دهند.

وی با بیان اینکه دشمن بیشترین سرمایه گذاری را در نسل جوان انجام می دهد،بیان اشت: لذا دشمن وقتی می بیند می تواند روی این زمینه فعالیت کند و تغییرات نسلی بوجود بیاورد بیشترین سرمایه گذاری را در این بخش انجام می دهدو این مطلب را کتمان هم نمی کنند.

به گزارش فرتاک نیوز، امام جمعه کرج اظهار داشت: دولتمردان آمریکا و بعض واداده های داخلی خیال می کنند و امید دارند که می توانند با تهدید و تطمیع و امثال اینها تفکر انقلابی را از مردم بگیرند خیال باطلی است.

وی گفت: امروز شعار مرگ برآمریکا، شعار همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان است و در سرخود، طرد ایران را از صحنه سیاسی جهان می پرورانند در حالی که دوران آقایی آنان به پایان  رسیده، شکست های مفتضحانه و پی در پی سیاست های آنان درباره ایران و منطقه و غرب آسیا حیثیتی برای آمریکا و نوچه های بی مقدارش نگذاشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان ضعف آمریکا در منطقه، بیان بیاشت: محور مقاومت با قدرت در حال پیشروی و تثبیت مواضع خود است و امروز یمن مظلوم با دست خالی اقتدار خود گفته آمریکا و رجزخوانی ارتجاع عرب به سر کردگی آل سعودِ اسرائیلی صفت رابه سخره گرفته است.

حرکت امام سجاد (ع) یک انقلاب فرهنگی بود

آیت الله حسینی همدانی با تبریک سالروز میلاد باسعادت امام سجاد (ع) به سختی های دوران امامت  آن حضرت پرداخت و بیان داشت: اگر می خواهیم نیرو سازی و کادر سازی کنیم روش امام سجاد (ع) با برنامه ریزی و تربیت نیروی انسانیِ کار بلد، برای آینده اسلام، الگوی موفقی است.

وی افزود: امام هم جلوی بدعت ها وتحریف ها را گرفتند، هم با کار فرهنگی مناسب و ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده، سره را از ناسره برای مخاطبان تبیین فرمودندو هم تفکر ناب شیعی را آموزش دادند. حرکت امام سجاد یک انقلاب فرهنگی بود.

حضرت علی اکبر (ع) اسوه ای برای جوانان

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)،بیان داشت: حضرت علی اکبر (ع)، شخصیتی که در بیت عصمت و طهارت پرورش پیدا کرد و گذشته از صورت وجمال که سیرت آن  حضرت هم به رسول خدا شبیه بود.

امام جمعه کرج با اسوه خواندن حضرت علی اکبر (ع) برای نسل جوان و آینده ساز کشور در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت:سجایای بی شمار اخلاقی و رفتاری، بصیرت دینی و اطاعت پذیری از ولی خدا، شناخت وظیفه و عمل به موقع وشجاعانه، دشمن شناسی، زهد درزندگی، مبارز و جهاد در راه خدا و اولین شهید خاندان عترت در روز عاشورا او را الگوی جوان مومن انقلابی درمسیر تمدن سازی نوین قرارداده است تا اسوه ی جوانانی که دنبال تحقق آرمان های انقلاب در گام دوم انقلاب هستند، باشد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: همان جوانی که باید شانه زیر بار مسوولیت های آینده کشوربدهد و مدنظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و دیگر بیانات معظم له است.

وی ادامه داد: اتفاقا همین نسل جوان، مورد طمع دشمنان و بیگانگان هستند و برنامه های دقیقی برای منزوی و از کار انداختن آنان، که نتیجه اش فشل شدن کشور است، ریخته اند و با دقت پیش می برند، که اگر متولیان امر بی توجهی کنندخسارت حتمی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به بازخوانی منویات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: حضرت آقادرخطابی به جوانان فرمودند «من به شماعرض می‌ کنم، امروز دستگاه‌های تبلیغاتی فوق مدرن غربی "به‌ خصوص آمریکایی و صهیونیستی" دارند برای ذهن‌ ها و فعالیت‌ ها و احساسات و اداره شما طرح عملیات تهیه می ‌کنند؛ خیال نکنید آن‌ها غافل نشسته ‌اند و این ۳۰ میلیون جوان را در کشور ما نمی بینند آن‌ها این ۳۰ میلیون جوان را می بینند، آن‌ها برای کار و هدف خودشان دارند برنامه ‌ریزی می‌ کنند؛ آن‌ها برای اخلاق و فکر و عقیده و ایمان جوان ما دارند برنامه ‌ریزی می ‌کنند».

کشورهای منطقه به خصوص ترکیه حساب شده تر عمل کنند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به روابط ترکیه و آل سعود،بیان داشت:باید کشورهای منطقه به خصوص ترکیه حساب شده تر عمل کنند و خود را داخل در این بازی ها نکنند.

وی اضافه کرد: جالب است ترکیه ای که در لیبی با عربستان در حال مخاصمه و جنگ است، حاضر است به خاطر منافعش در مأرب در کنار عربستان باشد.

وی در ادامه با تاکید بر حضور یکپارچه مردم پای صندوق های اخذ رای  انتخابات ،بیان داشت: ادامه این مبارزه را در انتخابات سال آینده خواهید دید وقتی  که مردم یک پارچه و متحد پای  صندوق های رای آمدند و مقدمات سرکار آمدن دولت جوان حزب اللهی را فراهم کردند.

امام جمعه کرج اظهار امیدواری کرد که مردم باانتخابِ از روی بصیرت خود، دست مسوولان ناکارآمد ونالایق رااز منصب های سیاسی واجتماعی و فرهنگی کوتاه کنند.

کشور های به ظاهر متمدن،شکست خورده امتحان الهی

رییس شورای امور مساجد استان البرز با اشاره به اتمام سال جاری و وجود امتحانات سخت الهی در این سال ،بیان داشت: این امتحان الهی برای افراد و ملت ها نمرات مختلفی را به همراه داشت.

وی افزود: عده ای با نمره عالی قبول و گروهی مردود شدند، نمره کشورهایی که دم از تمدن و دمکراسی و امثال این حرف ها می زنند با مدیریتی زننده و ناکارآمد که از خود نشان دادند و حتی راضی شدند که سالمندان جامعه را در این بلیه بدون رسیدگی رها کنند معلوم است.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: اما عزتی که تربیت شدگان مکتب اهل بیت آفریدند را سراسر دنیا به چشم خود دیدند که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب چگونه دستورات دینی و قرآنی و توصیه های اهل بیت (ع) مثل دوران دفاع مقدس که صفات عالی ایثار و جهاد و شهادت فعلیت پیدا کرد، راجع به مواسات و مواخات و برادری و ایثار و همدلی هم تبدیل به عمل شد و فعلیت پیدا کرد.

وی با بیان هجمه همه جانبه دشمن و کم کاری بعض مسوولان در سالی که گذشت، گفت: سختگیری ها و تحریم های چند وجهی آمریکا و ترور دانشمند هسته ای و تلاش برای ایجاد آشوب در داخل کشور و بعض کم کاری ها و بی تدبیری های مسوولان، روحیه استقامت مردم را تقویت کرد و با تحمل همه سختی ها، صحنه های حضور را تا جایی که اجازه داده می شد حفظ کردند ولو در بعد عبادی در بحث مراسم مذهبی، جمعه و جماعات کوتاهی هایی شد.

امام جمعه کرج با اشاره به رویش های این مسیر و تشکر از کادر درمان،بیان داشت: اما در این بین باید آفرین گفت به همت مردان و زنان سپید پوشی که برای بهداشت جامعه وحفظ سلامت مردم تاپای جان تلاش کردند و شهیدانی بزرگوار تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: رویش های یک سال گذشته درزمینه های علمی و صنعتی به خصوص صنعت دفاعی وموشکی و پهپادی و دریائی و تولید واکسن کرونا را که در متن فشارها بدست آمد فراموش نکنیم و شکرگزار باشیم.

برخی به هر نحوی می خواهند خود را در قدرت نگه دارند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات شوراهای شهر،بیان داشت: تعداد زیادی از افراد که خود را شایسته حضور در شورا می دانند اعلام آمادگی کرده اند تا اسامی صلاحیت داران اعلام شود البته مردم باید رصد و پایش خود را داشته باشند از این جا به بعد بهشت و جهنم رای  دهندگان شروع می شود.

وی با  تذکر و توصیه در انتخاب افراد اصلح برای انتخابات پیش رو ،بیان داشت: توجه کنید که چه کسانی را انتخاب می کنید، جالب است دست کسانی که از منصب ها کوتاه شده به نحو دیگری تلاش می کنند تا خود را در صحنه و قدرت نگه دارند.

وی خطاب به مردم گفت:  به کاندیداهای مستقل و لیست هایی که در آینده ارائه می شود، دقت کنید و افراد کار آمد و متدین و متخصص که مفید به حال حوزه مدیریت شهری هستند را انتخاب نمائید.

نماینده ولی فقیه در البرز بیان داشت: گاهی شنیده می شود افراد خاصی که تمایل دارند در آینده به طور مثال شهردار باشند، لیستی را تقویت می کنند و حمایت می کنند که نتیجه اش شهردار شدن خودشان باشد.

وی یادآور شد: جالب است افرادی هم که می دانند رد صلاحیت می شوند دنبال دیدن زید و عمرو هستند تا کاری برایشان صورت گیرد که امیدواریم و مطمئن هستیم این دوره دقت لازم در این زمینه صورت می گیرد و شاهد حجم گسترده از انحلال و دستگیری شوراهای شهر وروستا در آینده نیستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان