//
کدخبر: ۳۰۱۸۲۵ //

امام جمعه قزوین: دنیاطلبی و منفعت‌طلبی انسان را دچار خودخواهی می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: پیروی از هواهای نفسانی عامل غفلت در دنیا و زمینه ای می شود که وظایف دینی و اصلی خود را نسبت به خانواده، همسایه، مستضعفان، دین و جامعه انجام ندهیم و زمانی که دنیاطلبی و منفعت طلبی سراغ انسان می آید دچار خودخواهی می‌شویم.

امام جمعه قزوین: دنیاطلبی و منفعت‌طلبی انسان را دچار خودخواهی می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه در برنامه سروش آسمانی یکی دیگر از عوامل غفلت انسان از دین را شیطان دانست و افزود: شیطان دشمن اصلی انسان است و ما را دچار غفلت و گمراهی می‌کند.

وی یادآورشد: شیطان انسان را از کار نیک دور می‌کند، نفوذ شیطان در نفس ما گاهی چنان مخفی است که متوجه اشتباهات خود نمی‌شویم، از شر شیطان رجیم و هواهای نفسانی به خدا پناه می‌بریم.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: اگر ما با همه وجود حس کنیم که کار اشتباهی انجام دهیم شیطان را پرستیده ایم متوجه اشتباهات خود می‌شویم، اگر ما در زمین دشمن بازی کرده و برای آنها موقعیت ایجاد کردیم و گل به خودی زدیم این موضوع دقیقا پرستش شیطان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: گاهی ممکن است برخی پشتیبان بایدن و امریکا باشند و حرف از حمایت از مردم بزنند، اما در عمل اقتصاد کشور را به بازی بگیرند و وضعیت دلار و ارز را به آشوب بکشانند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه به مناسبت‌های تقویمی اشاره کرد و گفت: روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی را داریم که منابع طبیعی ما آب و خاک و هوایی است که نفس می‌کشیم،  اگر کمی غفلت کنیم آب و خاک و هوای پاک خود را از دست می‌دهیم و دچار ریزگرد و فرونشست و خاک سست می‌شویم زمانی که زیر پای خود را با چاه‌های مجاز و غیرمجاز خالی می‌کنیم نباید انتظار آینده ای زیبا را در حوزه منابع طبیعی داشته باشیم.

وی درباره روز احسان و نیکوکاری نیز افزود: هر قدم که به سمت عید باستانی نوروز برداریم، این قدم‌ها عطر نیکوکاری می‌گیرد و باید بدانیم که خدای متعال حق فقرا و مستضعفان را در اموال ما قرار داده است و اگر ما درحال کمک به نیازمندان جامعه هستیم در حق آنها لطفی نمی‌کنیم بلکه درحال انجام وظیفه ای هستیم که خدای متعال از ما خواسته است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: روز گذشته شاهد درگذشت پدر شهیدان سید محسن و سید مصطفی حاجی میری بودیم که این عزیز، پدر یتیمان استان قزوین و سالیان سال در خدمت انقلاب بود و از دوران پیش از انقلاب تا امروز در حوزه مبارزات انقلابی و دفاع مقدس و ولایت مداری خوش درخشیده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز شاهد بارش باران بودیم که باید شکر این نعمت الهی را به جای بیاوریم، در این برهوت زمستان کم باران، خدا رحمت خود را نازل کرده است و در این رحمت الهی، از خدای متعال می‌خواهیم ما را با قرآن و آل پیامبر زنده بدارد و با قرآن و آل پیامبر بمیراند و با قرآن و آل پیامبر محشور فرماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان