//
کدخبر: ۱۹۶۰۶۸ //

امام جمعه کرج : آمریکا در وضعیت متزلزل قرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره حرکت های مذبوحانه کاخ سفید در جهان گفت : امروز آیالات متحده آمریکا در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی در وضعیت متزلزل قرار دارد.

امام جمعه کرج : آمریکا در وضعیت متزلزل قرار دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا در آب های سرزمینی کشورمان افزود: این اقدام فرزندان سپاهی ملت ایران در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی، حرکتی زیبا بود و امروز شواهد نشان می دهد آمریکا در وضعیت افول قرار گرفته است.

وی به تاریخچه ابرقدرتی آمریکا پرداخت و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا ابرقدرت شد و جای انگلیس نشست و نفوذ انگلیسی جایش را به آمریکا داد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا به خاطر تامین رایگان نفت مورد نیازبود اما با پیروزی انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را در دنیا شکست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: با تسخیر لانه جاسوسی در تهران، هیمنه آمریکا از همان زمان شکسته شد لیکن آمریکایی ها به خاطر خوی تجاوز گری خود باید همیشه توان نظامی را بالا نگه دارند و سالانه مبالغ زیادی را به ساخت سلاح اختصاص می دهند.

امام جمعه کرج گفت: آمریکایی ها طی سال گذشته و امسال میلیاردها دلار در بخش نظامی هزینه کرده اند که بیشتر از کشورهای ژاپن، هند، فرانسه، انگلیس و چین بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: امروز به همین دلیل مشکلات اقتصادی متوجه آمریکا شده و در واقع این مشکلات اقتصادی روی بخش نظامی این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

وی تاکید کرد در این وضعیت آمریکایی ها دیگران را از جنگ می ترسانند اما باید گفت که هیچ خبری از جنگ نیست.

خطیب جمعه کرج بیان داشت: امروز انتشار اخبار سری و محرمانه آمریکا نشان می دهد که آسیب پذیری نیروهای نظامی آمریکا فراوان است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: بنا به نوشته یک نشریه آمریکایی، آسیب پذیری کشتی ها، هواپیماها و ضعف نظامیان این کشور در برابر حملات غیر منتظره و سامانه های ضد هوایی مشهود است وهشدارهایی در خصوص ضعف های نظامی آمریکا از سوی کنگره این کشور داده است.

وی ادامه داد: هواپیماهای آمریکایی در مقابل سامانه ضد هوایی مدرن آسیب پذیر بوده ضمن آنکه ناتوانی جنگنده های این کشور در شناسایی موشک های قابل حمل مشهود است.

امام جمعه کرج گفت: از سوی دیگر آسیب پذیری کشتی های نیروی دریایی آمریکا و پایگاه های این کشورفراوان است.

وی اظهار داشت: مورد دیگر ضعف و نقص فنی برخی از هوا پیماهای آمریکایی وجود دارد که خلبانان این کشورها بارها این مشکلات را یادآور شده اند.

خطیب جمعه کرج گفت: امروز بسیاری از هواپیماهای آمریکایی زمین گیر شده اند و افول نظامی این کشور مشهود است.

وی اظهار داشت: فرماندهان نظامی آمریکا ۲ سال پیش در کنگره این کشور اعلام داشتند که ارتش آمریکا در موضع ضعف قرار دارد و بسیاری از تجهیزات نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا قدیمی و در پائین تر از سطح معمول قرار دارند.

وی ادامه داد: اینکه ما را از چنین دشمنی می ترسانند درست نیست، برخی مواقع منطقه را ملتهب می کنند ولی در اصل جنگ اتفاق نمی افتد، هر چند برخی مواقع ممکن است حرکت های انجام دهند.

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: دشمن هراسی امروز بدترین کار و خیانت بارترین کاری است که کسی می تواند نسبت به مردم انجام دهد.

وی تاکید کرد که نباید مردم را به این سمت کشاند و مسئولان ارشد نباید در سخنان خود مردم را ناامید کنند، نباید کم کاری، بی تدبیری و سوء مدیریت خود را گردن دیگران بیندازند.

امام جمعه کرج گفت: امروز، روز اتحاد در برابر دشمن است که در مقابل آن باید «ید واحده» بود و اکنون زمان تسویه حساب نیست.

وی با شاره به موضوع تشکیل وزارت بازرگانی بیان داشت: کدام عاقل قبول می کند که با تشکیل وزارت بازرگانی، هفته بعد وضعیت مردم و وضع بازار درست می شود و اگر مجلس (وزارت بازرگانی را) تصویب نکند مجلس نیست.

وی گفت: معیشت مردم را به «اف ای تی اف» گره زدن برای بهتر شدن روابط بانکی بین المللی، تقاضای تصویب لوایح استعماری و مسئولیت به گردن مجمع تشحیص مصلحت انداختن درست نیست زیرا مشکل بانک ها در تحریم ها است نه در لوایح.

امام جمعه کرج تاکید کرد: امروز نباید وقت و سرمایه را از بین برد و به خاطر بحث های جزیی و منافع ناچیز، منافع کلان را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: (مسئولان) می گویند امروز ارزن می گیریم و کوه منافع ملی را از دست می دهیم، فردا اگر روابط بانکی ما دچار مشکل شد مردم نگویند ناکارآمد هستیم که خود این حرف دلیل ناکارآمدی آنان است.

حسینی همدانی گفت: (مسئولان) می گویند منافع ملی برای ما اهمیت دارد، شعار مهم نیست، در حالیکه شعارهای ما بیانگر منافع ملی ما است و یکی از این شعارها استقلال بوده که هزاران شهید برای این استقلال داده ایم.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: برخی می خواستند این موضوع را به امام (ره) نسبت دهند که امام (ره) شعار مرگ بر آمریکا نمی پسندید، درحالیکه امروز همه دنیا این شعار را سرمی دهند و چه آتشی بر جان دشمن انداخته است.

وی افزود: ترامپ چهارشنبه هفته گذشته در یک سخنرانی مدعی شد که ایرانی ها در زمان توافق هسته ای برجام در دوران اوباما شعارمرگ برآمریکا را سرمی دادند ولی اکنون کار را انجام نمی دهند.

امام جمعه کرج گفت: ترامپ نیز مدعی شد ایران تروریست است که البته منتظر عکس العمل ما است و ما هم باید عکس العمل درست داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز وامام جمعه کرج خطاب به رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که شما خیلی کر (ناشنوا) هستید چرا که مردم ایران در راهپیمایی های ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، روز قدس، هر هفته در نمازجمعه و هر روز در نمازهای یومیه در مساجد شعار مرگ برآمریکا سرمی دهند و این هفته در مصلای کرج بشنو که نمازگزاران چگونه یکصدا می گویند مرگ بر آمریکا.

وی در ادامه موضوع «اف ای تی اف» بیان داشت: هزینه هایی که برای «اف ای تی اف» باید بپردازیم بیش از ۳۰ مورد است که نظارت بر فعالیت های مالی و بانکی ایران، فراهم شدن بستر برای امکان نظارت سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رِژیم صهیونیستی بر کل کشور و نظارت آزاد برفعالیتهای هسته ای، فراهم شدن اقامه دعوا بر علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت از تروریست، فراهم شدن بستر توطئه علیه مراکز حساس دفاعی، نظامی و امنیتی کشور، برنامه ریزی هدفمند و هماهنگ آمریکا و غرب در جهت فعالیت های موشکی و قدرت منطقه ای با محوریت اف ای تی اف به بهانه نا امنی در منطقه و واداشتن عوامل نفوذی دشمن و تراکنش ها ی هدایت شده در جهت اعمال توطئه برنامه ریزی شده و هدفمند علیه جمهوری اسلامی ایران ازجمله آنها است.

وی تاکید کرد که آیا این مسائل ارزن هستند که به آنها بی توجه باشیم، این مسائل کشور را دچار مشکلات می کند.

وی بیان داشت: در این خصو رهبری انقلاب تذکراتی دادند و باید اقتصاد مقاومتی را نصب العین قرار داد و به جوانان کشور توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید مهندس مصطفی چمران گفت: این شهید والامقام یک شخصیت بی نظیر و نمونه انسان کامل، نخبه علمی و دانشمند کم نظیری بود.

خطیب جمعه کرج به رویدادهای تیر ماه اشاره کرد و گفت: ترور نا فرجام مقام معظم رهبری در۶ تیرماه سال ۶۰ در مسجد ابوذر توسط منافقین از حوادثی است که اراده خداوند بر این بود که مردم از وجود با برکت معظم له محروم نشوند و هر روز که می گذرد نقش ولی فقیه پر رنگ تر می شود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۳۰ سال است که رهبری انقلاب را برعهده داشته و از ارزش های انقلابی و دینی دفاع کرده است.

خطیب جمعه کرج با اشاره نقش رهبری در پیشبرد اهداف والای نظام اسلامی گفت: در جریان دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب خبرهای متفاوتی منتشر شد.

وی بیان داشت: پس از این دیدار روزنامه واشنگتن پست در یکی از خبرها می نویسند در صدای رهبرایران می توان بازتاب سخنان آیت الله خمینی (ره) را شنید که گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و این اعتماد به نفس بسیار خطرناک است.

امام جمعه کرج بیان داشت: وجود رهبری معظم انقلاب، سرمایه بزرگی برای جامعه اسلامی است که باید شاکر این نعمت باشیم.

وی به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: از تلاش های همه کسانی که در دستگاه قضایی کار می کنند تشکر می کنیم و با توجه به مبارزه با مفاسد اقتصادی امیدواریم اتفاقات مبارکی به نفع نظام رخ دهد.

وی گفت: امروز بررسی اموال مقامات و مسئولان کشور در دستور کار قرار دارد کهطرح دوباره موضوع پس از ۱۴ سال از تصویب آن از مهمترین خواسته های مردم است.

وی با اشاره به پنجم تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امروز حجمه گسترده ای برای نابودی بشر وجود دارد که تولید و توزیع مواد مخدر در بین جوامع با هدف تجارت مرگ انجام می گیرد و سبب آسیب های اجتماعی فرهنگی و امنیتی می شود.

خطیب جمعه کرج افزود: ایران یکی از کانون های مبارزه با مواد مخدر در دنیا است که در البرز ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و دستگاه قضا با مواد مخدر خوب عمل می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان