//
کدخبر: ۳۰۲۹۱۳ //

۴ شهر استان سمنان،درگیر کرونا جهش یافته

استاندار سمنان با اشاره به شناسایی مواردی از کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی در این استان گفت: مواردی از ابتلا به این ویروس در چهار شهرستان استان شناسایی شده است.

 ۴ شهر استان سمنان،درگیر کرونا جهش یافته

علیرضا آشناگر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: مواردی از گونه جهش یافته کرونای انگلیسی در استان و در شهرستان های سمنان، مهدیشهر، شاهرود و گرمسار شناسایی شده است.

 به گزارش فرتاک نیوز،رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت استان در شرایط فعلی در وضعیت با ثباتی قرار داشته و موقعیت نزولی است، گفت: مقابله با بیماری کرونا در شرایط موجود و ایجاد آرامش در بین مردم، یکی از دلایلی است که نیاز است در ایام تعطیلات پیش رو آمادگی کامل در بین مدیران استان وجود داشته باشد.

الزام مدیران به آماده باش بودن در اایام نوروز

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز افزود:به واسطه شیوع کرونا تمامی برنامه های ستاد تسهیل سفر در استان متوقف شده است اما مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید در ایام نوروز ۱۴۰۰ به منظور ارائه خدمت و آرامش مردم در حالت آماده باش کامل در استان حضور داشته باشند.

آشناگر، بروز حوادث غیر مترقبه به واسطه بارش باران های شدید و نوسانات آب و هوایی را یکی دیگر از مولفه‌های دانست نیاز است دستگاه های اجرایی استان به منظور همراهی با مردم و القاء اطمینان و آرامش بیشتر برای آنان در ایام نوروز در حالت آماده‌باش قرار داشته و در کنار مردم باشند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه خدماتی استان به هیچ عنوان حق خروج از استان در ایام نوروز سال۱۴۰۰ را ندارند، افزود: فرمانداران، بخشداران، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداران، مدیران دستگاه‌های اجرای متولی امر مدیریت بحران و مدیران کل ستادی استانداری به واسطه بحث انتخابات باید در ایام نوروز ۱۴۰۰ در محل خدمت خود حاضر و در حالت آماده باش کامل باشند. استاندار سمنان همچنین ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان به واسطه ماهیت فعالیت و وظایف خود که حالت اورژانسی نداشته، می توانند از مرخصی خود استفاده کنند.

استاندار سمنان بارش برف و باران در استان سمنان را نعمتی خدادادی دانست و با بیان اینکه به واسطه نزول رحمت الهی باید قدردان خداوند باشیم، گفت: در کنار تمام مزایایی که این بارش ها دارند مشکلاتی نیز در برخی موارد در استان به وجود می آید که شب گذشته دستگاه‌های خدمات‌رسان، انتظامی، نظامی، ارتش، شهرداران و حوزه مدیریت بحران به موقع نسبت به امدادرسانی به مردم اقدام کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در هنگام بروز حوادث، بی توجهی به مباحث و مسائل بحران از سوی این دستگاه ها را امری ناپسند عنوان کرد و اظهار کرد: دستگاه اجرایی که در مواقع بروز مشکل آماده ورود به صحنه نبوده و در دسترس قرار ندارد، یقینا صلاحیت عضویت در ستاد مدیریت بحران را نیز نخواهد داشت.

اسکان ۲۵۰ درراه مانده در شهر سمنان

آشناگر به بارش برف برف و باران شدید در شب گذشته و ایجاد بوران و یخ زدگی در برخی از راه های استان اشاره و تصریح کرد: در ساعات اولیه بامداد شب گذشته اقدامات لازم توسط مدیریت بحران استان و شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت و فرمانداران با حضور میدانی در صحنه تمهیدات لازم را اتخاذ و امدادرسانی به در راه ماندگان انجام شد.

وی افزود با اقدامات شب گذشته بیش از ۲۵۰ نفر از مسافران در راه مانده در شهرستان سمنان اسکان یافتند که این اقدامات و اسکان در شهرستان های شاهرود؛ سرخه،دامغان و سایر نقاط استان نیز انجام شد .

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی امر مدیریت بحران نیاز است تا دستورالعمل های مدیریت بحران را به صورت جدی مجدداً مورد بررسی و مطالعه قرار دهند، گفت: توجه به سرمازدگی، خشکسالی و تامین آب برای روستاییان و عشایر مَد نظر دستگاه‌های متولی امر در سال آینده قرار گیرد.

مشکل بالا آمدن آب در روستای فولاد محله، برطرف شود

استاندار سمنان بر ضرورت حل کارشناسانه و دائمی، مشکل بالا آمدن آب در روستای فولاد محله مهدیشهر، تاکید کرد و گفت: مشکل بالا آمدن آب در روستای فولاد محله که مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد کرده است باید به صورت کارشناسی و در قالب راه حل های موثر و دائمی برطرف گردد.

وی ادامه داد: اقدامات لازم با کار کارشناسی، تخصصی و استفاده از مشاورین مجرب و متخصص در قالب برداشت آب از چاه های قدیمی، لایروبی قنوات، حفر چاه جدید و زه کشی در دستور کار قرار گیرد تا به طور کامل بالا آمدن سطح آب در روستا برطرف گردد.

آشناگر، ادامه داد: باید لایروبی قنوات روستا توسط پیمانکار و با هماهنگی دهیاری انجام شده و با ارائه صورت وضعیت به جهاد کشاورزی تخصیص اعتبار برای لایروبی قنوات صورت پیش بینی و تامین شود.

وی اضافه کرد: از آب های برداشت شده از چاه های قدیمی روستا، برای امر کشاورزی، کشت های گلخانه ای، درختکاری، حفظ مراتع و سایر اقدامات از این دست استفاده شود.

استاندار سمنان همچنین تاکید کرد: مطالعات در خصوص آبخوان منطقه در قالب طرح های پژوهشی و یا طرح های عمرانی توسط آب منطقه ای به شورای برنامه ریزی استان ارائه شود تا تخصیص اعتبار در این خصوص انجام شود.

وی گفت: لازم است تا در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط روستای فولادمحله که بر اثر بالا آمدن آب دچار خسارت شدند، سختگیری های بی مورد انجام نشود و تسهیل گری لازم صورت گیرد و دفتر امور روستایی و فرماندار به صورتی جدی بر این مهم نظارت مستمر داشته باشند.

استاندار سمنان در خاتمه خاطرنشان کرد: نیاز است تا دستگاه های اجرایی که در حوزه جذب اعتبارات ملی مدیریت بحران تلاش خوبی داشتند مورد تقدیر قرار گرفته و در خصوص دستگاه‌هایی که در این حوزه اقدامی نکرده و گزارش و مستندات ارائه ندارند؛ مکاتبه‌ای با مقام مافوق انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان