//
کدخبر: ۲۹۶۱۱۳ //

مراسم روضه خوانی درب منزل شهیدان کرمانشاهی برپا می شود

مراسم روضه خوانی درب منزل شهدای کرمانشاهی با رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت صورت می پذیرد.

مراسم روضه خوانی درب منزل شهیدان کرمانشاهی برپا می شود

با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن روضه‌های خانگی عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و یادواره‌های شهدا، روضه‌های خیابانی با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، در مقابل درب منازل شهدا، با میزبانی خانواده و همسایه های این شهیدان بزرگوار و با شعار هر کوچه ی شهید یک حسینیه در کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش فرتاک نیوز، محمد الماسی پور مسئول مناسبت های اداره مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: در نظر داریم به درب منزل شهیدان والا مقام برویم و در فضایی صمیمی، خودمانی و به دور از تجمل و با سادگی تمام، به همراه همسایگان این مراسمات برگزار شود.

وی با بیان اینکه این مراسمات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک برگزار می شود، تصریح کرد: در کنار خانواده شهید روضه خوانی انجام می شود.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اهداف و مزایای این نوع عزاداری گفت: روضه خوانی سنتی که در سالیان گذشته در محلات بوده است، زنده می شود. از طرف دیگر به خاطر شیوع کرونا و محدودیت های موجود در تجمعات، این کار را انجام دادیم که هر خانه یک حسینیه باشد.

وی ارج نهادن به مقام شهدا را از دیگر اهداف این مراسمات دانست.

photo_2021-01-13_19-41-24

photo_2021-01-13_19-41-30

گفتنی است؛ در گام اول از اجرای پویش روضه خوانی منازل شهدا، در بیت شهید والامقام افشار جعفری برگزار و از خانواده محترم ایشان به همت پایگاه بسیج مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام،  قرار گاه مردمی رایه الشهدا و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تجلیل گردید.

photo_2021-01-13_19-41-37

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان