//
کدخبر: ۲۹۵۷۴۳ //
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

سرقت ۴۱۰۰تابلو ایمنی و ۵۸هزار کیلوگرم گاردریل در جاده‌های کرمانشاه

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از سرقت بیش از ۶۵میلیارد ریالی تجهیزات راهداری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: سرقت برخی از تابلوها و علائم ایمنی، خطری جدی برای جان مردم و رانندگان است.


سرقت ۴۱۰۰تابلو ایمنی و ۵۸هزار کیلوگرم گاردریل در جاده‌های کرمانشاه

 مهندس فریبرز کرمی، با بیان اینکه امسال شاهد افزایش موارد سرقت انواع تجهیزات راهداری هستیم، اظهار کرد: امسال ۶۵میلیارد ریال از تجهیزات جاده‌های استان به سرقت رفته است.

وی عمده تجهیزات سرقتی را شامل: انواع تابلوها و علائم ایمنی دانست و ادامه داد: در این مدت بیش از ۴۱۰۰ تابلو علائم ایمنی و ترافیکی به ارزش بیش از ۲۶میلیارد ریال به سرقت رفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بخش دیگری از تجهیزات سرقت شده را گاردریل حاشیه جاده‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در این بخش نیز ۵۸هزار کیلوگرم گاردریل به ارزش  ۱۴.۵میلیارد ریال سرقت شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،کرمی همچنین از سرقت سایر تجهیزات از جمله ترانس برق، پایه تیر برق، سامانه‌های روشنایی، کابل برق و... نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰هزار مترمربع از کابل برق جاده‌های کرمانشاه دزدیده شده است.

وی با بیان اینکه سرقت تجهیزات راهداری علاوه بر بار مالی فراوان، تهدیدی جدی برای جان مسافران و رانندگان جاده‌ها است، اظهار کرد: در برخی از محورها که تابلو سرقت می‌رود و یا جاده خاموش می‌شود، خطر تصادفات بسیار بالا می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به طول نزدیک به هشت هزار کیلومتری جاده‌های کرمانشاه و اینکه امکان پایش همه این مسیرها در تمام شبانه روز وجود ندارد، گفت: گشت‌هایی را نیز بمنظور مقابله با سرقت‌ها در نظر گرفته ایم.

کرمی گفت: راهکار مهمی که می‌تواند به کاهش سرقت‌ها کمک کند را همکاری مردم دانست و عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم حتما”هنگام مشاهده موارد اینچنینی، موضوع را با شماره سامانه ۱۴۱ در میان بگذارند، چون این سرقت‌ها بازی با جان مردم محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان