//
کدخبر: ۲۷۶۷۱۳ //
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه خبر داد:

افتتاح ۲۸ پروژه برق رسانی در هفته دولت/کاهش ۶ درصدی قطعی برق در سال ۹۹ /برق رسانی به ۶ روستا طی پنج ماه گذشته

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از افتتاح و کلنگ زنی ۲۸ پروژه برق رسانی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۲۸ پروژه برق رسانی در هفته دولت/کاهش ۶ درصدی قطعی برق در سال ۹۹ /برق رسانی به ۶ روستا طی پنج ماه گذشته

نشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، امید علی مرآتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از شرکت های خدمات رسان برتر است  که در کشور مور توجه قرار گرفته است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در تشریح عملکرد پنج ماهه سال ۹۹ این شرکت گفت:در طی پنج ماه گذشته ۶ هزارو ۵۶۴ مشترک جدید به مشترکین این شرکت افزوده شده اند ، ۱۲۱ پست هوایی جدید  و ۶ فیدر جدید نصب شده و در این زمینه به ۶ روستا نیز برق رسانی انجام گرفته است.

وی افزود: طی این مدت ۴۹ چاه آب کشاورزی برق دار شدند و زمان خاموشی نیز ۶ درصد کاهش داشته است و یک و نیم درصد هم تلفات برق کم شده است.

 وی تعداد مشترکین برق در استان را حدود ۹۸۵ هزار مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد مشترک ۶۵۲ مورد خانگی هستند.

 وی همچنین میزان پیک بار در سال گذشته را ۷۳۸ مگاوات عنوان کرد و افزود: تعداد مشترکین در استان به تفکیک ۸۳ درصد مشترکین تعرفه خانگی، ۳/۵ درصد مشترکین تعرفه عمومی یک درصد کشاورزی و ۴ دهم درصد هم مشترکین مصارف صنعتی هستند.

مرآتی گفت: ۱۱ درصد مصرف انرژی یعنی حدود ۶ دهم درصد برق استان در بخش تجاری مصرف می شود که سهم استان کرمانشاه ۲/۱ دهم درصد نسبت به میانگین کشوری است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همچنین سهم مصرف خانگی برق در استان با ۴۴/۲ دهم درصد بالاتر از متوسط کشور اعلام کرد و بیان داشت: بخش عمومی ۱۸/۷ دهم درصد و حدود دوبرابر میانگین مصرف در کشور را به خود اختصاص داده، بخش کشاورزی ۱۳ درصد که پایینتر از میانگین مصرف در کشور است و مصارف صنعتی را ۱۱/۹ دهم درصد یعنی یک سوم میانگین کشوری عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سال گذشته جزو دستگاه های برتر خدمات رسان در کشور در سامانه پنجره واحد در خدمات دهی به سرمایه‌ گذاران بودیم .

ایشان در ادامه با اشاره به پیک بار در تابستان امسال نیز گفت:هرچند امسال میزان مصرف برق ۱۱ درصد افزایش داشت ولی با مدیریت انجام شده پیک مصرف امسال ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ایشان در ادامه با اشاره به مطالبات این شرکت گفت: هر چند در شرایط کرونا در مسیر اقتصادی سختی قرار گرفتیم و با کمبود نقدینگی مواجه بودیم ولی برق هیچ مشترکی به علت بدهی قطع نشد و از مشترکین درخواست داریم به منظور ارتقای خدمات رسانی این شرکت بدهی خود را پرداخت نمایند.

وی  میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان از مشترکین را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت ۵۰ درصد از این مطالبات مربوط به ادارات دولتی است.

photo_2020-08-26_15-37-16

 مرآتی همچنین شاخص تلفات برق در استان را ۱۲/۸ دهم درصد عنوان کرد و گفت: این میزان تلفات نسبت به سال گذشته ۱/۵درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به انشعابات غیر مجاز در استان گفت: افرادی که از انشعابات غیر مجاز استفاده میکنند علاوه بر ایجاد خسارت به مشترکین آن محدوده گاها خود نیز دچار برق گرفتگی و خسارت می شوند.

 وی یادآور شد:مشترکین قطعی برق را به سامانه ۱۲۱ اعلام کنند واگر از ساعت ۱۲ نیمه شب به بعد افرادی را مشاهده کردند که روی شبکه برق کار میکنند به سامانه ۱۲۱ یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

  مرآتی اظهار داشت: طی ۲۰ روز گذشته از ساعت ۱۲ تا ۶ صبح گشت های شبانه ای در سطح شهر توسط کارکنان شرکت توزیع صورت گرفته که باعث کاهش سرقت در این مدت شده است‌.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تعداد روستاهای برقدار در استان را ۲۵۳۹ روستا عنوان کرد و گفت: ۹۹/۸ دهم درصد روستاهای استان برق دار هستند و روستاهای بالای ۵ خانواری در استان نداریم که برق نداشته باشد.

 ایشان در ادامه با اشاره به بازارچه مرزی تیله کوه هم گفت: برق مورد نیاز این بازارچه در زمان بازگشایی تامین شده است.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تاکید کرد: هم اکنون ۷۶۰ کیلووات ظرفیت تامین برق در سلول های خورشیدی نصب شده استان داریم.

 مرآتی در پایان از افتتاح ۲۸ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از خبرنگاران این حوزه تجلیل شد.

 

خبرنگار: #طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۷۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان