//
کدخبر: ۲۷۶۰۶۹ //

بقعه سید عبیدالله زیارتگه رندان جهان

امروز بقعه‌ی مطهر سید عبیدالله(کوسه هجیج) زیارتگه رندان جهان ومحور وحدت و همدلی شده است.

بقعه سید عبیدالله زیارتگه رندان جهان

آیین رونمایی از ضریح بقعه سید عبیدالله ( کوسه هجیج رضوان الله تعالی علیه) با اهتمام اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان پاوه و با حضور شخصیت‌های دینی و علمی کشوری، ائمه جمعه مناطق اهل سنت، مشاور استاندار درامور روحانیت، علمای منطقه و با شرکت ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه  برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، دکتر علیرضا شهرستانی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه که به عنوان میهمان ویژه به نمایندگی از آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان حضور یافته بود، طی سخنانی، سید عبیدالله (کوسه هجیج) سی و یکمین فرزند امام موسی کاظم (ع) را واجب التعظیم دانست و آن امام زاده را محور بزرگ وفاق، وحدت و همدلی در غرب کشور و حتی مسلمانان منطقه خواند.  

این استاد دانشگاه، با بهره گیری از عالی‌ترین واژگان و مهندسی کلمات در وصف آن شخصیت بزرگ افزود: امروز گرد آمده‌ایم که مصداق این آیه شریفه که می‌فرمایند: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصَارَ اللَّهِ...» (آیه ۱۴ سوره صف) خدا را یاری کنید، امروز به یاری دین خدا آمده‌ایم،  بنابراین اگر کسی بدین مهم دست یازد و با هدف بیاید صبغه الهی ورنگ خدا می گیرد، اگر چنین شود جاودانه‌ی تاریخ می‌شود 

«صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ»( بقره، 138)

این رنگ خدایی است که جاودانه می‌ماند چرا که وعده‌ی الهی است «کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ»(قصص، آیه 88) همه صبغه ها،جز رنگ الهی رنگ می‌بازد، و می‌دانیم که سید عبیدالله چون صبغه الله است، در گذر 1200 سال جاودانه مانده است و دستگیری می کند. 

«از رهگذر خاکستر کوی شما بود / هر نافه که در دست نسیم سحر افتاد»

دکتر شهرستانی ضمن استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می‌فرمایند«بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی بشود» افزود: امروز بقعه‌ی مطهر سید عبیدالله(رض) زیارتگه رندان جهان ومحور وحدت و همدلی شده است.

امروز گرد آمده‌ایم وآئینه گردان سید عبیدالله هستیم که محور وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ است، به راستی چرا بقعه سید عبیدالله زیارتگه رندان جهان شده است؟ چون امروز همه@ی ما وهمه‌ی دنیا تشنه‌ی معرفت، ایمان وهدایت می@باشیم  و این امام زاده، امروز در کوسه هجیج محور همدلی، وحدت و صفاست، امروز همه‌ی ما شیعه وسنی گردهم آمده‌ایم که بگوئیم :

«آسمان رشک برد بهر زمینی که در او / دو نفر یک دو نفس بهر خدا بنشینند»

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: امروز گرد آمده‌ایم که مصداق این آیه شریفه که می فرمایند: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصَارَ اللَّهِ» (آیه ۱۴ سوره صف) خدا را یاری کنید، امروز به یاری دین خدا آمده‌ایم اگر هرکسی بدین هدف بیاید صبغه الهی ورنگ خدا می‌گیرد، اگر چنین شود جاودانه‌ی تاریخ می‌شود.

وی با استقبال از سخنان ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه، تصریح کرد: عالم مجاهد ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه فرمودندکه « اهل سنت ۱۲۰۰ سال از این امام‌زاده پاسداری نموده است»، ۱۲۰۰ سال است که هنوز پابرجاست براستی چرا؟ قرآن مجید می‌فرماید: 

« إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا...»( مریم، آیه 96) 

آدم زمانی که سیم دلش به خدا وصل شود جاودانه‌ی در تاریخ می‌شود، آیندگان نیز از وی به نیکی یاد می کنند صبغه الله می‌گیرد وغیر از صبغه الهی هر رنگی فنا شدنی است.

دکتر شهرستانی به فرازهایی از اشعار نغز امام شافعی(رض) پرداخت و اشاره نمود: این شخصیت متعالی از سینه چاکان و عاشقان وشیفتگان حضرت علی(ع) واهل بیت(ع) می‌باشد و اشعار موصوف به ایشان در وصف امیرالمومنین حضرت علی (ع) قابل تعمق و اندیشه است،

من که خود دکترای ادبیات دارم در شعر کمتر شیعه‌ای چنین توصیفاتی شنیدم و یا اصلاً ندیده‌ام و درهمین راستا به بیان اشعاری از امام شافعی (رضوان الله وعنه) در کتاب یَنابیعُ المَوَدّه لِذَوی القُرْبی شیخ سلیمان قندوزی پرداخت وبه تفسیر آن ابیات اهتمام ورزید.

دکتر شهرستانی افزود: امروز گردهم آمده‌ایم، آینه گردان امام زاده سید عبیدالله کوسه هجیج شده‌ایم، این عشق، توسل واین ارادت بر همه ی شما مبارک باشد، حضرت آیت الله سیستانی چقدر شیرین فرموده است: اهل سنت، نفس ماست، جان ماست، ما دو تا نیستیم، یکی هستیم، امروز ما یکی هستیم و در برابر دشمن یکی شده ایم، همچنانکه ۲۶ مرداد یکی شدیم، بر سردرب امام رضا (ع) شعری از حافظ آمده است و امروز همان حرف حافظ را خطاب به برادر زاده امام رضا می گوئیم :

«فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی /که جز ولای توام نیست هیچ دست آویز»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان