//
کدخبر: ۲۶۵۷۸۵ //

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در بقاع متبرکه استان کرمانشاه

معاون فرهنگی ، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در بقاع متبرکه استان کرمانشاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام‌ مهدی توسلی معاون فرهنگی ، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همزمان با شب و روز شهادت شیخ الائمه،‌امام جعفرصادق علیه السلام،مراسم سخنرانی و عزاداری در بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 حجت الاسلام‌ توسلی اظهار داشت : برای این منظور کلیه بقاع متبرکه استان سیاه پوش شده و پرچم عزا بر فراز این اماکن متبرک برافراشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق علیه السلام رییس مذهب تشیع است خاطرنشان کرد: لقب رییس مذهب تشیع به این جهت به امام ششم  داده شد که د رسایه تعالیم ایشان معارف شیعی منتشر شد.

معاون فرهنگی اوقاف استان اظهار داشت: امام جعفر صادق علیه السلام حق بزرگی بر گردن شیعه دارد و تاسیس مکتب فکری و احیاگری تعلیمات اسلامی توسط ایشان بیانگر این امر است؛ و اگر امام حسین علیه السلام با قیام اسلام را احیاء کرد، امام صادق علیه السلام در لباس تدریس عهده دار آن شد.

حجت الاسلام توسلی در ادامه بیان داشت: شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا مانع از آن است که مراسمی گسترده همچون سالیان گذشته در بقاع و اماکن متبرکه در شب و روز شهادت این‌امام همام برگزار شود اما با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی بقاع متبرکه استان مراسم عزاداری برگزار می شود که در فضای مجازی نیز منعکس خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان