//
کدخبر: ۲۶۵۰۴۲ //

آغاز نظارت تعزیرات کرمانشاه بر ثبت‌نام مدارس

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از آغاز نظارت بر ثبت‌نام مدارس خصوصا با تمرکز بر مدارس غیرانتفاعی خبر داد.

آغاز نظارت تعزیرات کرمانشاه بر ثبت‌نام مدارس
به گزارش فرتاک نیوز،

گودرز فهیمی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به فرارسیدن ایام ثبت‌نام مدارس، از تشکیل گشت سیار ویژه تعزیرات حکومتی به منظور نظارت بر روند ثبت‌نام مدارس یاد کرد و گفت: این گشت متشکل از بخش‌های مختلف شامل تعزیرات حکومتی، فرمانداری، آموزش و پرورش و... است و هر بار بررسی روند ثبت‌نام در یکی از مدارس را بررسی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: اولویت اول نظارت را بر ثبت‌نام مدارس غیرانفاعی قرار داریم که عمدتا نیر مربوط به شیوه اخذ شهریه با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا است.

رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی از مدارس غیرانتفاعی علاوه بر اخذ شهریه ثابت، هزینه آموزش فوق‌العاده و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی را نیز اخذ می‌کنند، یادآور شد: این در حالی است که با توجه به شیوع بیماری کرونا فعلا برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مانند استخر، اردو و ... تعطیل است و آموزش درسی نیز از طریق برنامه "شاد" صورت می‌گیرد و امکان آموزش‌های درسی فوق‌العاده چندانی وجود ندارد، لذا نباید بابت این برنامه‌ها وجه اضافی اخذ شود.

فهیمی اضافه کرد: این مشکل را هم برای سال تحصیلی گذشته داشتیم و هم احتمالا برای سال تحصیلی آینده و برخی از خانواده‌ها از اخذ چنین هزینه‌هایی آن هم در شرایط شیوع بیماری کرونا که آموزش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شکایت دارند.

وی همچنین از نظارت بر شیوه ثبت‌نام در مدارس دولتی هم خبر داد و عنوان کرد: معمولا در این مدارس تخلف چندانی نداریم، چون به هیچ عنوان حق اخذ شهریه و یا کمک‌های اجباری به مدرسه را ندارند.

 رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه موضوع دیگری که درباره ثبت‌نام مدارس دولتی مورد توجه قرار می‌گیرد را نزدیکی محل سکونت دانش آموزان به مدرسه دانست  و افزود: برخی از افراد برای ثبت‌نام در یک مدرسه خاص اقدام به تهیه قولنامه جعلی می‌کنند که این کار تخلف است و حتما در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد شد.

فهیمی از والدین دانش‌آموزان هم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ثبت‌نام مدارس دولتی و یا غیردولتی، مراتب را با تعزیرات استان در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان