//
کدخبر: ۲۷۱۸۷۴ //

بستری ۷۶۷ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران از بستری 767 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تهران ظرف 24 ساعت گذشته خبر داد.

بستری 767 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در خصوص آمار بیماران کرونایی در شهر تهران گفت:‌در شبانه‌روز گذشته مجموعاً 767 بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری شده‌اند که 154 نفر آنها در بخش‌های ویژه بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در این مدت 672 بیمار هم با حال مناسب از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و متأسفانه هنوز عدد ترخیص کمتر از عدد بستری بیماران است.

زالی گفت: این در حالی است که از تمام کسانی که به مراکز درمانی با علائم کرونا مراجعه کرده‌اند تنها 9.3درصد نیاز به بستری داشته‌اند که این عدد در ماه گذشته چیزی حدود 5و5 درصد بوده است.

وی افزود: متأسفانه بیمارانی که در روزهای اخیر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌ و بستری شده‌اند نسبت به بیماران 2 هفته گذشته بدحال‌تر هستند و دلیل آن هم این است که برخی از بیماران به لحاظ ترس از بیماری چند روزی در خانه می‌مانند و زمانی که علائم‌شان وخیم می‌شود به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: یکی دیگر از مواردی که جای نگرانی دارد این است که بیمارستان‌ها کانون جدی انتقال بیماری کرونا هستند و متأسفانه در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم که برخی از همراهان بیماران خودشان دچار بیماری شده و کرونایی شده‌‌اند.

زالی از شهروندان خواست تا به مراکز 16 ساعته جامع سلامت مراجعه کرده زیرا این مراکز نسبت به بیمارستان‌ها محیط سالم‌تر و کم خطری دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیت‌های اعمال شده با توجه به شرایط شهر تهران ادامه خواهد داشت، گفت:‌ طبیعتاً پیشنهاد ما این است که محدودیت‌ها استمرار پیدا کند. البته قرار بود تا این محدودیت‌ها تا 8 مرداد ادامه داشته باشد و طبیعتاً ما در روز شنبه مجدد پیشنهاد ادامه محدودیت‌ها را ارائه خواهیم کرد.

زالی در خصوص چرخشی بودن فعالیت ادارات کارمندان دولتی هم گفت: مدیران باید خاطرشان باشد که کارمندان در صورت چرخشی بودن فعالیت‌شان نباید از مرخصی استحقاقی‌شان کم شود بلکه باید به آنها مرخصی استعلاجی تعلق گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان