//
کدخبر: ۲۷۱۳۳۴ //

احیای دوباره مرکز محله گذر تاریخی نائب الصدر

بهسازی گذر تاریخی نائب الصدر در ادامه روند احیای بافت های تاریخی شهر در حال اجرا می باشد

احیای دوباره مرکز محله گذر تاریخی نائب الصدر

به گزارش خبرگزاری فرتاک نیوز  _ سمنان ، سعید پرسا مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: بافت های تاریخی همانند شریان های حیاتی همواره مورد توجه بوده اند و امروزه در هسته های درونی شهرها دچارمعضلات محیطی و ساختاری بسیاری گردیده اند. حفظ و مرمت این گذرها نقش مهمی در احیا دوباره بافتهای تاریخی و توسعه گردشگری در این مناطق خواهد داشت.

وی ادامه داد : گذر تاریخی نائب الصدر در خیابان شیح علاالدوله ۲۰ واقع شده که از عناصر مهم آن می‌توان به تکیه و حسینیه موسی بن جعفر(ع) و تکیه وزیری‌ها اشاره کرد.

 پرسا در ادامه افزود: از دیگر عناصر شاخص این گذر می‌توان به دالان بزرگ و گذر پیچ نیز اشاره کرد که برنامه جداره‌سازی این گذر و هویت بخشی به عناصر شاخص، همچنین جداره‌سازی متناسب با ویژگی‌ها و الگوهای بومی این بافت تاریخی است.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌ها و دالان‌ها در این محدوده بافت با ارزش در حال تخریب است اما با نظر مثبت دادستان و شهردار سمنان نسبت به مناسب‌سازی جداره این خیابان از اول تیر ماه سال جاری اقدامات موثر و بسیار  خوبی در حال اجرا است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان در پایان خاطرنشان کرد: با احیای گذر نائب الصدر و عناصر ارزشمند تاریخی-فرهنگی-مذهبی واقع در آن می توان به عنوان یکی از مولفه های هویت بخش شهر  به حل بسیاری از مشکلات ناشی از بی هویتی کمک  کرد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۳۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان