//
کدخبر: ۲۷۰۶۸۰ //

نام‌گذاری کرمانشاه به «شهر خلاق خوراک» اقتصاد مردم را متحول می‌کند

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اصلی‌ترین المان توسعه کرمانشاه را صنعت گردشگری دانست و گفت: اگر سازمان یونسکو کرمانشاه را شهر خلاق خوراک معرفی کند، گردشگری این استان و در نتیجه اقتصاد مردم متحول می‌شود.

نام‌گذاری کرمانشاه به «شهر خلاق خوراک» اقتصاد مردم را متحول می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی عبدالمالکی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در خصوص نام‌گذاری کرمانشاه از سوی سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک گفت: در گذشته کشاورزی و مرزهای این استان را به عنوان اولین ظرفیت توسعه معرفی می‌کردیم اما به دلیل مشکلات ساختاری در این بخش‌ها، امروز همه اذعان دارند که محور اصلی توسعه در استان کرمانشاه گردشگری است.

وی با اشاره به طرح کریدور گردشگری غرب کشور که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان است، افزود: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم به دنبال ورود به بحث شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری و بدعتی جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

عبدالمالکی بحث خوراک را یکی از الزامات طرح کریدور گردشگری غرب کشور دانست و گفت: برهمین اساس هفته اول مرداد ماه تفاهم‌نامه همکاری بین این سه استان منعقد می‌شود تا بتوانیم همه ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تاریخی، اقامتی، خوراکی و غیره را در یک مسیر درست و منطقی به مردم ایران و جهان معرفی کنیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه رونق در گردشگری موجب رونق ۱۱ محور اصلی مانند حمل و نقل، اقامت، سوغات، خوراک و غیره می‌شود، افزود : مهم‌تر از توسعه سخت‌افزاری و زیرساختی نوع نگاه و شکل برخورد ما با این قضیه از همه موارد اهمیت بیشتری دارد.

عبدالمالکی اظهار داشت : بعد از اینکه اصفهان شهر خلاق صنایع دستی شد، اقتصاد این استان و درآمد مردم بسیار رشد کرد و امیدواریم بتوانیم با هدایت کرمانشاه به سمت شهر خلاق خوراک این تاثیر مثبت را در زندگی مردم مشاهده کنیم.

ایجاد همگرایی بین دستگاه‌های متولی در استان، کارگاه‌های آموزشی برای رستوران‌ها، آشپزها و خدمتکارها، ایجاد خیابان خوراک در سراب قنبر، برگزاری فن تور غذا و دعوت از چهره‌های برجسته کشوری، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مرتبط با خوراک‌های کرمانشاهی، نصب المان از غذاهای کرمانشاه، همکاری با دانشگاه رازی برای ساخت کلیپ و تیزر بخشی از اقدامات لازم برای دستیابی به عنوان شهر خلاق خوراک بود که عبدالمالکی به آن اشاره کرد.

گفتنی است؛ یونسکو که در ۱۹۸ کشور دبیرخانه دارد، از سال ۲۰۰۳ شهرهایی که در هفت حوزه صنایع دستی ، موسیقی ، خوراک و غیره مستعد باشد را به عنوان شهر خلاق معرفی می‌کند.

لازم بذکر می باشد؛ ۳۶ شهر خلاق خوراک از ۲۸ کشور جهان تاکنون انتخاب شده‌اند و در ایران هم شهرهای اصفهان و بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شده‌اند.

استان کرمانشاه با حدود ۸۰ نوع غذا و خوراک، ۱۱ نوع نان، ۲۰ نوع شیرینی و میان ‌وعده‌های مختص خود ظرفیت بسیار بالایی در حوزه خوراک دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان