//
کدخبر: ۲۶۸۲۴۸ //

استقبال دفتر ملی یونسکو از کریدور فرهنگی گردشگری غرب کشور

تشکیل کریدور فرهنگی - گردشگری غرب کشور توسط سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان مورد استقبال دفتر ملی یونسکو قرار گرفت.

استقبال دفتر ملی یونسکو از کریدور فرهنگی گردشگری غرب کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

در نشستی که به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو ایران به ریاست دکتر ایوبی دبیرکل محترم کمیسیون ملی یونسکو در ایران و با حضور اعضای شورای شهر، رئوسای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و رئوسای ادارات گردشگری سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج صورت گرفت بر برگزاری کارگاه های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برندسازی، تمرکز بر برنامه های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه های ویژه و استفاده از ظرفیت های مشترک سه شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری تاکید شد.

در این جلسه که سه شنبه دهم تیر ماه ۹۹ در تهران برگزار شد، دکتر ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ظرفیت های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری این محور در کشور و ضمن ابراز خرسندی از تعامل در حال انجام خاطرنشان ساخت: این کریدور می‌تواند معرف بخش عظیمی از فرهنگ اصیل ایران زمین باشد و آداب و رسوم یکی از قسمت های مهم ایران را که غرب کشور است به دنیا معرفی نماید.

وی با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات پیوستن این شهرها به شبکه شهرهای خلاق می تواند به عنوان گام مهمی در این راستا باشد، بر لزوم پیگیری و اهتمام لازم در این زمینه تاکید کرد‌.

در ادامه، سید پیمان موسوی نماینده شورای اسلامی شهر کرمانشاه و عضو شورای عالی استانها نیز آمادگی کامل شورای شهر کرمانشاه را برای انجام مقدمات لازم جهت تدوین تفاهم نامه ی این کریدور و پیوستن کرمانشاه به زنجیره شهرهای خلاق یونسکو اعلام نمود.

سپس، مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از فرهنگ و تمدن در غرب کشور بعنوان فرصتی همتراز با درآمد چاه های نفت کشور یاد و تصریح کرد: تمدن، اصالت تاریخی و پیشینه فرهنگی و هنری این استان ها پتانسیلی را فراهم نماید که علاوه بر تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در اقتصاد این منطقه نیز اثرگذار باشد.

وی با اشاره بر لزوم برگزاری  رویدادهای فرهنگی و هنری در این راستا افزود: برگزاری برنامه های مشترک می تواند در معرفی ظرفیت ها موثر باشد که مقدمات این کار در تفاهم نامه در حال انعقاد بین این سه استان پیش بینی شده است.

عبدالمالکی با اشاره به برگزاری موفق رویداد "کرمانشاه پایتخت آیین‌های نوروزی ایران" در نوروز ۹۸ از آمادگی این شهر برای برگزاری این رویداد به عنوان سرمایه ناملموس در حوزه گردشگری یاد کرد.

همچنین ایمان درخشی ریاست اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه در خصوص جاذبه های گردشگری شهر کرمانشاه و ظرفیت های خوراک استان اعم از نان، شیرینی، آش، گیاهان خوراکی و دارویی و ... توضیحاتی ارائه نمود و دلایل اقدام برای ثبت کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک را بیان کرد.

سپس نمایندگان همدان و سنندج نیز آمادگی خود را برای همکاری در تشکیل کریدور غرب کشور اعلام کردند.

▫️در پایان این نشست سید پیمان موسوی نماینده محترم شورای اسلامی شهر کرمانشاه در شورای عالی استانها به نمایندگی از شهرداری کرمانشاه، تندیس رویداد ماندگار نخستین جشنواره "کرمانشاه پایتخت آیین های نوروزی ایران" را به همراه گزارش مصور آن به دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو تقدیم نمود.

گفتنی است؛ در این نشست دکتر روشن معاون ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو، دکتر استاد رضایی مسئول باشگاه خلاق صنایع دستی یونسکو، مهندس عقدایی مسئول باشگاه خلاق گردشگری یونسکو، مهندس سید پیمان موسوی نماینده شورای اسلامی کرمانشاه در شورای عالی استانها، مهدی عبدالمالکی ریاست سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، دکتر ایمان درخشی ریاست اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، مهندس وجدی ریاست سازمان فرهنگی شهرداری همدان، مهندس شیری رئیس اداره گردشگری همدان، مهندس سلماسی و مهندس بادمی اعضای شورای شهر همدان و مهندس شاویسی نماینده شورای  شهر سنندج حضور داشتند.

photo_2020-07-01_13-23-06

photo_2020-07-01_13-23-08

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان