//
کدخبر: ۲۰۵۳۳۸ //

به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار میشود

جشنواره خوراک، فرصتی برای پیچیدن بوی غذای کرمانشاهی در کشور

به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار میشود
به گزارش فرتاک نیوز،

جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی در ۶ رشته از ۲۱ مردادماه لغایت ۲۵ مرداد برگزار می شود.

طعم، مزه و بوی خوراک از عناصری هستند که در دنیا بعنوان جاذبه گردشگری جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده اند که بر همین مبناست تعداد قابل توجهی سفر با هدف دسترسی به خوراک مورد علاقه در دنیا شکل می گیرد، کما اینکه نقش خوراک و اسکان و مراکز جاذب سفر جدای از  هدف اصلی سفر در دنیای گردشگری نقش اساسی و محوری می باشد.

اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بر پایه همین قواعد و با هدف معرفی خوراک بومی کرمانشاه، اقدام به برگزاری جشنواره گردشگری خوراک کرمانشاهی در ۶ رشته از ۲۱ مردادماه لغایت ۲۵ مرداد نموده است.

عنوانی که برای این رویداد در نظر گرفته شده، "کوانی" (کوانگ) می باشد که به معنای تنور یا اجاق سنتی است که در زمان های کهن در این دیار بعنوان گرما دهنده و محل پخت نان و غذا استفاده می شده است.

در این جشنواره سعی شده حداقل میزان اجاره غرفه برای عموم مردم در نظر گرفته شود و علاوه بر شرکت در جشنواره، متقاصیان می توانند دستپخت های خود را به فروش برسانند.

مهمانان ویژه این رویداد، جناب حمید سپید نام از چهره های شناخته شده عرصه گردشگری خوراک، اکبر شهبازی مدرس ملی رشته نان و شیرینی و مجری صدا و سیمای تهران، خانم ملکی بانوی پر افتخار عرصه آشپزی استان و سایر بزرگان این عرصه می باشند.

برندگان این رویداد علاوه بر جایزه نقدی تندیس دستپخت برتر را نیز دریافت می نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان