//
کدخبر: ۲۶۶۱۷۵ //

باد شدید برخی مناطق کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: وزش باد شدید از فردا جمعه تا دوشنبه هفته آینده برخی نقاط این استان را فرا می‌گیرد.

باد شدید برخی مناطق کردستان را فرا می‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی پناهی روز پنجشنبه اظهار داشت: بر اساس پایش نقشه‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود در این مدت اغلب نقاط استان بویژه نیمه شرقی شامل شهرستان‌های بیجار، قروه، دهگلان و شرق شهرستان‌های دیواندره و سنندج شاهد وزش باد شدید باشد.

وی اضافه کرد: احتمال شکستن درختان کهنسال و سقوط مصالح ساختمانی در ساختمان‌های نیمه کاره و شرایط گسترش آتش سوزی در صورت وقوع این پدیده وجود دارد.

پناهی با بیان اینکه هواشناسی کردستان در این خصوص هشدار زرد صادر کرده است، افزود: عدم صعود به ارتفاعات، اطمینان از استحکام پوشش پلاستیکی کارخانه‌ها، توقف فعالیت‌های متاثر از وزش باد در فضای مجازی کنترل و بازدید بادشکن در اطراف مزارع از جمله توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

وی یادآور شد: دیگر توصیه های هواشناسی کنترل ایمنی مربوط به مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو بویژه به مخاطره افتادن شاخه درختان روی آنها، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان های فرسوده و نیمه کاره، اجرای تمهیدات لازم در این اماکن و رعایت عدم سمپاشی و محلول پاشی است.

 
برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان