//
کدخبر: ۲۵۲۵۸۳ //

آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۵۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در 24 ساعت منتهی به ظهر امروز سه شنبه پنجم فرودین 1399 تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان 14 مورد افزایش یافت.

آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از مرز 150 نفر گذشت

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: در 24 ساعت منتهی به ظهر امروز سه شنبه پنجم فرودین 1399 تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا  در  سیستان و بلوچستان 14 مورد افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از این تعداد 109 نفر در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات دریافتی از همکارانمان در شمال و جنوب استان، 32 نفر در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه زابل و 16 نفر از هم استانی های ساکن در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر هستند و بدین ترتیب مجموع موارد استان نیز از مرز 150 نفر عبور کرد.

این مسؤول ادامه داد: متاسفانه تا کنون 9 نفر از عزیزان هم استانی  که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بوده است نیز  فوت کرده اند.

هاشمی شهری گفت: تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد در بیمارستان های استان نیز تا ظهر امروز به 1033 نفر رسید که  متاسفانه 74 نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده اند.

 

استمرار نظارت های بازرسان سلامت محیط کار از مراکز  تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاهها صنعتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

 سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار کرد: در راستای اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا، مداخلات بهداشتی و نظارت های  بهداشتی افزایش یافته و تاکنون بیش از 20هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاه های صنعتی انجام گردیده است.

وی ادامه داد: با نظارتهای بازرسان سلامت محیط و کار  25 مرکز عرضه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نکردند در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعطیل گردیده است.

طباطبایی گفت: بیش از 7 هزار پوستر شستشوی دست و رعایت بهداشت فردی در این مراکز توزیع و نصب شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۵۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان