//
کدخبر: ۲۴۴۷۲۷ //
‍ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان:

شبکه پیش آگاهی کنترل آفت سنک کلزا در استان کرمانشاه فعال شده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از شناسایی ظهور حشرات کامل" آفت سنک" در استان به عنوان اولین استان کشور در سال زاراعی جاری خبر داد.

 شبکه پیش آگاهی کنترل آفت سنک کلزا در استان کرمانشاه فعال شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی خبری اعلام نمود: اولین استانی هستیم که مزارع کلزا را تحت پوشش سیستم پیش آگاهی کنترل آفت سنک کلزا قرار داده ایم و از طریق این سیستم حشرات کامل این آفت را در مناطق شهرستان قصرشیرین ردیابی نمودیم.

 شریفی با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری با توجه به خسارت سال گذشته سنک کلزا، جهت مدیریت بهتر آفت سنک کلزا سیستم پیش آگاهی این آفت در سطح استان فعال شده است.

شریفی خاطرنشان نمود: از طریق کارشناسان حفظ نباتات مدیریت و شهرستانها تمامی مزارع کلزای استان تحت پوشش شبکه پیش آگاهی آفت مذکور قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در مزارع کلزای مناطق گرمسیری بخصوص شهرستان قصرشیرین با نصب کارت زرد و تور زنی توسط همکاران از هفته گذشته عملیات ردیابی آفت سنک کلزا آغاز شده است تصریح نمود: در ۲۷بهمن ماه ۹۸ موفق شدیم توسط تله های بکار رفته در مزارع کلزای این شهرستان اولین حشرات کامل زمستان گذران آفت را شناسایی کنیم و اقدامات لازم جهت کنترل آفت به کشاورزان توصیه نمائیم.

شریفی گفت: در سایر شهرستانها عملیات پایش سیستم پیش آگاهی توسط کارشناسان و شبکه های مراقبت به صورت مستمر انجام می گیرد و در صورت ظهور آفت مذکور برابر دستورالعمل ابلاغی با این آفت مبارزه خواهد شد.

شریفی افزود: در سال جاری سازمان حفظ نباتات با برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد و تجهیز شبکه های مراقبت در تلاش است آفت مذکور را همانند آفت سن گندم مدیریت نماید و استان کرمانشاه اولین استان است که از طریق سیستم پیش آگاهی ظهور حشرات کامل آفت سنک را گزارش نمود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان