//
کدخبر: ۹۳۲۷ //
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

درآمد لرستان در حوزه فروش گندم ۱۵درصد امسال افزایش یافته است

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: درآمد لرستان در حوزه فروش گندم 15درصد امسال افزایش یافته که نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد یافته است.

درآمد لرستان در حوزه فروش گندم 15درصد امسال افزایش یافته است

 نامدار صیادی امشب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: در رابطه با عملکرد بخش کشاورزی در سال 95 میزان تولیدات بخش کشاورزی استان لرستان 2,9میلیون تن بوده است که چهار هزار و 300 میلیارد تومان درآمدهای حوزه کشاورزی در لرستان حاصل شده و بر این اساس سرانه درآمد برای هر فرد در حوزه کشاورزی استان 2,5 میلیون تومان است.

صیادی با اشاره به اینکه بیشترین درآمد حوزه کشاورزی لرستان مربوط به محصول گندم است، گفت: درآمد لرستان در حوزه فروش گندم 15درصد امسال افزایش یافته که نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد  یافته است.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری تحت‌فشار استان 27 هزار هکتار بود که در حال حاضر به 41 هزار هکتار رسیده است و این به معنای آن است که 34 درصد کل سیستم آبیاری تحت‌فشار لرستان در سه سال اخیر اجرایی شده است.

صیادی با اشاره به چاه‌های کشاورزی استان لرستان گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی دریافت کردیم، اما این در حالی است که در سه شهرستان خرم‌آباد، پل‌دختر و کوهدشت که توجیه اقتصادی دارند، دریافت تسهیلات چندان خوب نبوده و این اعتبارات را به سمت برقی کردن چاه‌های کشاورزی، تجهیز و انتقال آب سوق دادیم که با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: در حال حاضر رشد 52 درصدی در بحث سیستم آبیاری تحت‌فشار لرستان داشته‌ایم که در این رابطه در بحث مکانیزاسیون حدود 136 هزار اسب بخار از طریق خط ویژه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی هزینه کرده‌ایم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان