//
کدخبر: ۲۲۶۸۵۰ //

هشت هزار و ۵۰۰ نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه شاغل شدند

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای امسال بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شغل در بخش کشاورزی استان ایجاد شده است.

هشت هزار و ۵۰۰ نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه شاغل شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

نوربخش حاتمی چهارشنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سرسرای تدبیر استانداری افزود: در سال ۹۵، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر شغل در بخش کشاورزی کرمانشاه ایجاد شد و این آمار دز سال ۹۶ به سه هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷، چهار هزار و ۱۴۱ نفر در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت شدند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده امسال باید ۹ هزار و ۹۵۲ شغل در بخش کشاورزی کرمانشاه ایجاد شود که تاکنون هشت هزار و ۵۶۰ مورد آن محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به تولید محصولات کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در خرید گندم از کشاورزان رتبه پنجم کشور و در خرید بذر رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

حاتمی عنوان کرد: امسال ۳۸ هزار تن بذر گندم‌ خریداری کردیم در حالیکه کل نیاز استان و بخشی از نیاز استان همجوار را برای سال آینده پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۸۲۰ هزار تن‌ گندم در استان کرمانشاه تولید شد، گفت: از این میزان تولید گندم، ۵۵۱ هزار تن توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی خریداری شد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال ۲۹۰ هزار تن جو و ۱۶ هزار تن کلزا در کرمانشاه تولید شده است.

حاتمی به تولید گوجه کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: ۸۳۲ هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت‌گوجه فرنگی رفت که پنج درصد سطح زیر کشت گوجه کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه ۵۲۰‌ هزار تن گوجه از مزارع کرمانشاه برداشت شده است، یادآور شد: میزان تولید گوجه در استان کرمانشاه مازاد نیاز بود به همین دلیل ۹۱ هزار تن‌گوجه توسط تعاون روستایی به صورت حمایتی خریداری شد.

وی اظهار داشت: زمانی که گوجه کیلویی ۴۰۰ تومان بود کیلویی ۸۰۰ تومان به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۸۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان