//
کدخبر: ۲۲۱۵۹۸ //
مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام ؛

اختصاص۲۶۰۰ متر زمین جهت احداث موزه باستان شناسی در ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از اختصاص ۲۶۰۰ متر زمین جهت احداث موزه باستان شناسی در شهر ایلام خبر داد .

اختصاص۲۶۰۰ متر زمین جهت احداث موزه باستان شناسی در ایلام

به گزارش فرتاک نیوز ایلام .عبدالمالک شنبه زاده” مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام اظهار داشت : با عنایت قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، پیگیری ها و رایزنی های ویژه این اداره کل و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان خوشبختانه زمینی به مساحت ۲۶۰۰ متر در محل چغاسبز شهر ایلام جهت احداث موزه باستان شناسی اختصاص یافت .

شنبه زاده با بیان اینکه این مساحت زمین به ارزش ده میلیارد ریال (معادل یک میلیارد تومان) است ، اظهار داشت :  : در کارگروه امور زیربنایی استان این مساحت زمین جهت احداث موزه تغییرکاربری یافت .

عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: با ابلاغ اعتبار ملی به میزان ۳۰۰ میلیون ریال طرح محتوایی موزه باستان شناسی شهر ایلام انجام شده است .

وی افزود: مطالعه موزه باستان شناسی شامل چند مرحله از جمله تکمیل فرم درخواست موزه، انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی موزه مطابق با شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح محتوا و سناریو موزه بر اساس شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح معماری و معماری داخلی موزه بر اساس شرح خدمات تدوین شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام تصریح کرد: در استان ایلام حدود پنج هزار شیء با ارزش تاریخی در گنجینه وجود دارد که در پس از احداث موزه باستان شناسی این اشیا در موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: استان ایلام دارای سه موزه وابسته به میراث فرهنگی می‌باشد و عبارتند از موزه مردم شناسی واقع در قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی واقع در مجموعه جهاد کشاورزی یا کاخ فلاحتی و موزه باستان شناسی که در شهرستان دره شهر واقع شده است.

شنبه زاده ادامه داد: احداث موزه باستان شناسی از مطالبات مردم و مسئولین در سفر دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که این موزه تحقق یافته و در همین راستا طرح محتوایی موزه انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان