//
کدخبر: ۲۳۸۷۵۸ //
ابلاغیه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه :

لزوم نصب پلاک مشخصات راننده و شرکت حمل و نقل در بدنه داخلی اتوبوس /نصب و راه اندازی اتاق مانیتورینگ برای همه شرکت های حمل و نقل ظرف مدت یک هفته

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از ارسال ابلاغیه ای به همه شرکتها و مدیران موسسات حمل و نقل جهت ارتقای سطح ایمنی سفرهای بین شهری خبر داد.

 لزوم  نصب پلاک مشخصات راننده و شرکت حمل و نقل در بدنه داخلی اتوبوس /نصب و راه اندازی اتاق مانیتورینگ برای همه شرکت های حمل و نقل ظرف مدت یک هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه به منظور ارتقاء سطح ایمنی سفرهای بین شهری به شرکت ها و موسسات حمل و نقل، مدیران فنی، تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مواردی را اعلام کرد و اظهار داشت: شرکت ها و موسسات حمل و نقل، مدیران فنی، و رانندگان تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موظفند نحوه بارچینی و حمل توشعه غیر همراه و کنترل دقیق وسایل از نظر ایمنی سفرها قبل از اعزام ناوگان را مدنظر قرار دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین افزود: رانندگان مشکوک به خواب‌ آلودگی و سایر عواملی که موجب عدم هوشیاری می شود مورد دقت و کنترل مضاعف در حیث تضمین سلامت سفر قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: کلیه شرکت های مسافربری با استفاده از امکانات سامانه سپهتن، به طور ۲۴ ساعته و لحظه‌ای از ابتدا تا انتهای سفر ها ، نحوه عملکرد رانندگان و ناوگان تحت پوشش را پایش نمایند و زیر نظر داشته باشند به نحوی که با تشخیص خطای راننده به طور مثال سرعت غیر مجاز، توقف های غیر مجاز در بین مسیر، با راننده تماس گرفته شود و از تداوم رفتارهای پرخطر یا غیرمجاز راننده قبل از به وقوع پیوستن هرگونه سانحه جلوگیری کنند.

 وی تصریح کرد :با توجه به ضرورت تشکیل اتاق مانیتورینگ توسط ریاست سازمان، شرکت های سرشبکه لازم است حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به تشکیل و راه اندازی مراکز یاد شده برای هر شرکت به صورت جداگانه اقدام نمایند.

مدیر کل راهداری تاکید کرد: کلیه شرکتهای مسافربری مکلفند ظرف مدت ۲۴ ساعت پلاک مشخصات راننده و شرکت حمل و نقل  را در بدنه داخلی اتوبوس نصب نمایند ، تا امکان نظارت مردمی بر نحوه فعالیت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل فراهم گردد و بدیهی است این شرکت‌های حمل و نقل می باید با اعلام شماره تلفنهای خود و مدیرعامل شرکت پاسخگوی تلفن های مردمی و مسافران در طول شبانه روز باشند.

مهندس کرمی در ادمه به نظارت کامل بر فعالیت مطلوب و مناسب خوابگاه رانندگان تاکید کرد و گفت:  مدیران از ارائه خدمات مناسب توسط خوابگاهها و امکان استراحت مناسب رانندگان در این گونه مکان ها اطمینان حاصل نمایند.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۷۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان