//
کدخبر: ۲۳۵۵۵۸ //
‍ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه:

تلاش می‌کنیم وضعیت راه‌های استان را در بهترین حالت نگه داریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه:تلاش می‌کنیم وضعیت راه‌های استان را در بهترین حالت نگه داریم.

تلاش می‌کنیم وضعیت راه‌های استان را در بهترین حالت نگه داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: با اعتباراتی که داریم تلاش می‌کنیم وضعیت راه‌های استان را در بهترین حالت نگه داریم.

فریبرز کرمی با اشاره به وضعیت راه‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: طول راه‌های استان ۸۰۵۱ کیلومتر بوده که معادل ۳.۶ درصد راه‌های کشور است.

وی ادامه داد: از این میزان سهم بزرگراه‌های استان ۴۱۷ کیلومتر، راه‌های اصلی ۵۲۳ کیلومتر، راه‌های فرعی ۱۸۹۱ کیلومتر و مابقی راه‌های روستایی است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث باباجانی و اسلام آبادغرب به ترتیب بیشترین سهم راه‌های استان را به خود اختصاص می‌دهند و قصرشیرین و جوانرود نیز کمترین سهم را از راه‌های استان کرمانشاه دارند.

کرمی درباره وضعیت راه‌های روستایی استان نیز تاکید کرد: از حدود ۵۱۷۵ کیلومتر راه روستایی که در استان داریم ۳۴۵۶ کیلومتر آن آسفالت، ۱۰۱۶ کیلومتر شوسه و ۷۰۳ کیلومتر خاکی است.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری این میزان راه در استان بسیار زیاد است، یادآور شد: با حداقل اعتباراتی که داریم تلاش می‌کنیم وضعیت راه‌های استان را در بهترین حالت نگه داریم تا تردد مسافرین تسهیل شود.

مهندس کرمی اشاره‌ای هم به وضعیت ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه داشت و افزود: ۶۵ شرکت و موسسه فعال در زمینه مسافربری در سطح استان فعال هستند و ۲۰ پایانه مسافری عمومی و خصوصی نیز در سطح استان داریم.

کرمی از فعالیت حدود۳۲۰۰ راننده در حوزه حمل و نقل مسافری در استان کرمانشاه هم خبر داد و اضافه کرد: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۵۱ دستگاه مینی‌بوس و ۸۱۸ دستگاه خودرو سواری کرایه، جابجایی مسافران را در استان بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سن ناوگان اتوبوسی استان هشت سال، ناوگان مینی‌بوس ۲۸.۵ سال و ناوگان سواری کرایه ۱۰.۵ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه در یکسال اخیر (آذر ۹۷ تا آذر۹۸) را نیز بیش از سه میلیون و ۸۹۷ هزار نفر اعلام کرد.پ

به گفته این مسئول، میزان راه طی شده توسط ناوگان مسافری استان نیز در این مدت بیش از ۷۴ میلیون کیلومتر بوده است.

کرمی ادامه داد: بیشترین جابجایی مسافران توسط مینی‌بوس صورت گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان