//
کدخبر: ۲۲۵۵۹۴ //

برگزاری همایش بررسی روش‌های نوین پدافند سایبری

همایش بررسی رو‌ش‌های نوین پدافند سایبری، با میزبانی مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی و با همکاری اداره فناوری اطلاعات استان، در سالن همایش سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان برگزار گردید.

برگزاری همایش بررسی روش‌های نوین پدافند سایبری
به گزارش فرتاک نیوز،

این مراسم با هدف آشنایی با حملات سایبری نسل جدید، راهکارهای مقابله با آن‌ها و نیز پیاده‌سازی راهکارهای عملیاتی در استان برگزار گردید.

 

حامد منکرسی، مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص سخنرانان این همایش، افزود: در این همایش شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به بیان اقدامات انجام شده در استان در راستای افزایش امنیت سایبری، غلامرضا مرتضوی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان به بیان اهمیت امنیت سایبری در پدافند غیرعامل و همچنین افشین کریمی معان توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه به اهمیت توجه به توسعه امنیت سایبری در مدیریت استان پرداختند.

در این همایش مفهوم شکار تهدیدات سایبری (threat hunting) توسط دکتر حامد منکرسی تشریح شد. ایشان همچنین به لزوم توجه سازمانها به امر آموزش در راستای تربیت شکارچیان خطرات و تهدیدات سایبری در سازمانها پرداختند. بیان شد که با تکیه صرف به ابزارهای امنیتی نمی توان حملات پیچیده به ویژه حملات APT را تشخیص داد.

photo_۲۰۱۹-۱۱-۱۲_۱۷-۲۸-۰۵

در ادامه، سند جامع امنیت فناوری اطلاعات کشور توسط فرهاد مردوخی مدیر آزمایشگاه معماری سازمانی دانشگاه رازی، بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی دفاع سایبری در کشور توسط محمد ایمانی مدیر فناوری اطلاعات استانداری کرمانشاه و راهکارهای مقابله با حملات سایبری نوین توسط حصاری مقدم انجام شد.

در پایان نیز حامد منکرسی در رابطه با آغاز دور جدید ثبت‌نام دوره‌های آموزشی مرکز آپا، که با هدف افزایش آگاهی و ارتقاء امنیت در سطح استان برگزار می‌گردد اشاره نموده و خاطرنشان کردند که مرکز آپا در راستای انجام رسالت خویش، دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه را به صورت فصلی و دوره‌ای برگزار نموده و آماده‌ی هر گونه آگاهی‌رسانی، امداد و پشتیبانی در زمینه امنیت سایبری می‌باشد.

این مراسم با جلسه پرسش و پاسخ میان سخنرانان همایش و افراد حاضر در سالن، در خصوص نحوه اجرای راهکارهای عملی در سطح استان و تشریح روش‌های نوین پدافند سایبری خاتمه یافت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان