//
کدخبر: ۲۱۶۹۱۶ //
دکتر اعلمی آل آقا:

روند خطرناک فضای آموزش عالی در آینده کشور وکرمانشاه / ۱۹۵۵ نفر دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه رازی کرمانشاه

دکتر اعلمی آل آقا از روند خطرناک فضای آموزش عالی در آینده در کشور و کرمانشاه خبر داد.

روند خطرناک فضای آموزش عالی در آینده کشور وکرمانشاه / ۱۹۵۵ نفر دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه رازی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست خبری که امروز (۸مهرماه) باحضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته در کشور ۴۷ درصد در رشته تجربی و ۱۲ درصد در رشته ریاضی فیزیک متقاضی داشته ایم که نسبت۴به یک رشته تجربی به ریاضی فیزیک خطر جدی خواهد بود و در بخش های ظرفیت ریاضی فیزیک با عدم درخواست مواجه خواهیم شد و در استان کرمانشاه هم متقاضی ۶۲ درصدی رشته تجربی و ۷درصدی رشته ریاضی فیزیک را شاهدیم که این روند بسیار خطرناک است و مسئولین نسبت به این امر واکنش جدی نشان نداده اند و آموزش و پرورش باید به آن توجه کند.

وی همچنین تعداد متقاضیان استان کرمانشاه در رشته های علوم انسانی را ۱۸ درصد ، هنر۴ درصد و زبانهای خارجی را ۹درصد اعلام کرد.

رییس دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی با تلاش علمی بیش از ۴۵۵نفر از اعضای هیأت علمی در دوره های مختلف و با رتبه های استاد یاری و استاد تمام، تلاش می کند که در عرصه تحصیلات تکمیلی در جایگاه زیبنده ای قرار گیرد و به استناد، پایگاه های بین المللی در بین دانشگاه های جامع در سیستم های مختلف در رنکینگ ۵ تا ۱۵ قرار دارد و در پایگاه دانشگاه های جهان اسلام رتبه ۶ تا ۱۰را به خود اختصاص داده است.

دکتر اعلمی آل آقا وضعیت مقالات دانشگاه رازی در  سال ۹۷ را ۶۵۴ مورد اعلام کرد و افزود: در بین دانشگاه های کشور دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: از جهت پژوهش، دانشگاه رازی در دامنه دانشگاه های اول کشور دربین دانشگاه های جامع قرار دارد و در استاندارد بین الملل به خوبی ظاهر شده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۴ استاد برجسته در دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی با مجاهدت این افراد در این جایگاه منزلت یافته و دراین دانشگاه در زمینه آموزشی حدود ۱۲هزار دانشجو که ۳۰درصد از آنها دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند حضور دارند.

دکتر آل آقا در ادامه بیان داشت:در دانشگاه رازی و در زمینه پژوهشی که لازمه آن پژوهش کاربردی است پژوهش های خوبی صورت گرفته است اما به دلیل عدم تعامل با دستگاهها نتوانسته در محیط اطراف اثر گذار باشد.

وی افزود: انتظار دانشگاه از مسئولین استان و استاندار کرمانشاه اینست که؛ با توجه به تصویب سند رونق تولید و ابلاغ آن و استفاده کاربردی از ۲۵درصد پایان نامه های دکترا و ۵۰درصد پایان نامه های ارشد به مسائل کاربردی بپردازد و به این امر اهمیت دهند و در مقام اجرا گام جدی بردارند.

رییس دانشگاه رازی در ادامه از استاندار کرمانشاه به عنوان شخصی پر تلاش نام برد و گفت: گله من از استاندار اینست که در تعامل با دانشگاه جدی نبودند و هرچند با ورودشان به کرمانشاه با مشکلات سیل و زلزله در استان روبرو شدند ولی باتوجه کردن به دانشگاه، استان از اثر گذاری بهتر و مطلوبتری برخوردار می شد.

+نشست+خبری+دکتر+محمدابراهیم+اعلمی+آل‌آقا+رئیس+دانشگاه+رازی+کرمانشاه+با+اصحاب+رسانه+

دکتر اعلمی آل آقا بیان کرد: در طی پنج سال گذشته در فضای کالبدی دانشگاه رازی کرمانشاه توسعه خوبی را شاهد بوده ایم و در زمینه فضای عمرانی دانشگاه رازی ۴۰درصد افزایش سطح زیر بنا داشته است.

رییس دانشگاه رازی اظهار داشت: امسال از جهت خدمات دانشجویی شامل پوشش خوابگاهی و تغذیه وضعیت خوبی فراهم شده و پوشش خوابگاهی دختران دانشگاه روزانه و شبانه مهیاست و پوشش خوابگاهی روزانه پسران هم فراهم شده است و هر روز ۱۰هزار پرس غذای گرم به مبلغ متوسط ۱۳۰۰ تومان توزیع می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: دانشگاه به عنوان نهاد پیشرو در استان وظیفه خود می داند که از سامانه سپاری استفاده کند و در طی پنج ساله گذشته اعم خدمات در دانشگاه به صورت غیر حضوری انجام گرفته است و وضعیت خدمات دهی به دانشجویان و اساتید سامانه سپاری شده است و افتخار می کنیم که در زمینه  کنترل مالی هزینه ها و اعتبارات دانشگاهی در سامانه در وضعیت خوب و مناسبی قرار داریم و تمامی قراردادها در سامانه دولت (ستاد)ثبت شده که هم در خرج و دخل هزینه ها سلامت بیشتری وجود دارد هم کارها با سهولت بهتری انجام گردد.

دکتر اعلمی آل آقا در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص مجموعه های درحال ساخت؛ دانشکده شیمی ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز دوم دانشگاه اقتصاد و حسابداری و دانشکده معماری و هنر در حال تکمیل است و چند پروژه دیگر شامل خوابگاهی،و کلینیک دامپزشکی،و مرکز فرهنگی و پروژه های کوچک دیگر هم در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی  این پروژه ها بیشتر از۵۰ درصد است.

 وی تعداد دانشجویان پذیرفته شده امسال دانشگاه رازی را که از طریق کنکور سراسری و در مقاطع کارشناسی معرفی شده اند ۱۹۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: در مقطع کارشناسی ارشد هم تا کنون ۹۸۹ نفر و در مقطع دکترا ۱۵۲ نفر به دانشگاه رازی معرفی شده اند.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

عکس : بنفشه صالحی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان