//
کدخبر: ۲۲۲۵۱۶ //

اقتصاد بدون نفت با جلوگیری از فرارهای مالیاتی امکان‌پذیر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید اقتصاد بدون نفتی را تجربه کرد و این مهم جز با افزایش و فراگیر شدن مالیات انجام نشده و از سوی دیگر باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.

اقتصاد بدون نفت با جلوگیری از فرارهای مالیاتی امکان‌پذیر است
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به ممنوعیت واردات صدها قلم کالای غیرضروری به کشور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورمان در جنگ اقتصادی قرار دارد، مسؤولان نظام باید هر لحظه هوشیار بوده تا برخی از توطئه‌های دشمن را در نطفه خفه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید واردات برخی از اجناسی که در داخل کشور تولید می‌شود، به داخل صورت گیرد تصریح کرد: بی‌شک واردات برخی از اجناس به کشور ضرورتی نداشته و بود و نبود آن مانند سنگ پا یا سنگ قبر تاثیری در جامعه ندارد بنابراین نباید به جز واردات مواد اولیه کارخانه‌جات و مواد تغذیه دام و مردم و از سوی دیگر واردات تجهیزات پیشرفته، تک دلاری هزینه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به افزایش تولیدات داخلی کمک کرد گفت: باید کار صادرات نیز صورت گرفته تا ارز مورد نیاز به کشور وارد شود و از سوی دیگر باید اقتصاد بدون نفتی را تجربه کرد و این مهم جز با افزایش و فراگیر شدن مالیات انجام نشده و از سوی دیگر باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.

وی بیان کرد: در این اوضاع اقتصادی تنها باید واردات کالاهای ضروری که تولید داخلی ندارند انجام شود تا کارخانه‌های کشورمان فعال شده و اشتغال ایجاد شود.

قاضی‌پور با انتقاد از واردات میوه‌های عجیب و غریب به کشور گفت: این میوه‌ها با فرهنگ کشورمان همخوانی ندارد و بسیاری حتی اسم آنها را نمی‌دانند بنابراین تنها انتظار این است که ارز را تنها برای واردات مواد اولیه و مورد نیاز هزینه کنند.

وی اظهار کرد: برای مثال ارز را باید در مواردی مانند واردات برخی دستگاه‌ها که تولید داخلی ندارند هزینه کرد و در این راستا ضمن مخالفت با واردات خودروهای سواری، باید به جای آن ماشین‌های معدن و سنگین وارد کشور شود تا در این صورت ضمن اشتغال‌زایی، جا‌به‌جایی 75 تا 150 تن مواد معدنی انجام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر آن، بی‌شک با صرفه‌جویی در ارز و عدم واردات کالاهای غیرضروری می‌توان انقلاب ریلی در کشور ایجاد کرد و در این راستا واگن‌ها و لوکوموتیوهای مورد نیاز خود را در استان‌های زنجان و مرکزی تامین کرد تا مردم به صورت ریلی سفر کنند تا ضمن ایجاد امنیت برای مردم، تصادفات جاده‌ای کاهش یافته و این همه برای آسفالت معابر، هزینه‌های هنگفت نگهداری، تخریب و بازسازی صرف نشود و بنابراین باید تنها در مواقع حساس از ارز استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان