//
کدخبر: ۲۱۷۴۱۲ //
نامه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به وزیر اقتصاد؛

قوانین مزاحم توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی حذف شود

دبیر کل انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران از وزارت اقتصاد و دارایی خواست تا با حذف مقررات مزاحم، فعالیت در این بخش از اقتصاد کشور تسهیل شود.

قوانین مزاحم توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی حذف شود
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن صالحی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای توانمند سازی شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی نیازمند بازنگری در قوانین و مقرارات و همکاری بیشتروزارت اقتصاد و دارایی و نهادهای تصمیم گیرنده هستیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به بودجه بندی دولت برای سال جدید بدون نفت ، باید از شرکت های بزرگ و فعال در این بخش از اقتصاد کشور برای ارز آوری حمایت شود.

به گفته صالحی، شرکت های استارتاپ به منظور مجال برای توسعه فعالیت های خودشان در بازارهای جهانی به خصوص منطقه ، نیازمند حمایت های قانونی و حذف قوانین دست و پا گیر توسط دولت هستند.

دبیر کل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با اشاره به یک نمونه از توانمندی های ایران در این بخش به کشور عراق اشاره کرد و گفت: ایران ظرفیت اجرای بیش از ۲۰ میلیارد دلار پروژه در کشور عراق را دارد.

صالحی اضافه کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی جزء ۱۰ پیشرانه های اقتصادی کشور می باشد که برای تقویت این بخش نیاز جدی به اصلاح قوانین ومقررات ، حذف مقررات مزاحم و متوقف کردن برخی از قوانین دست و پا گیر هستیم.

به گفته وی با توجه به شرایط و مشکلات منطقه و جهان ، امروزه هر بشکه نفت حدود ۶۲ دلار فروخته و ارز آوری دارد ، در صورتی که صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه در کشور های منطقه نه تنها در توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مؤثر است، بلکه ارزآوری بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.

دبیر کل انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران تاکید کرد : تقویت شرکت های بزرگ و استارتاپ ها توسط دولت و نهادی های تصمیم گیر برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کم کردن بیکاری در کشور و به تقویت صدور کالاهای با ارزش افزوده بالا نیز کمک خواهند کرد.

گفتنی است انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با دو دهه فعالیت بیش از ۲۴۰ عضو فعال در بخشهای مختلف پیمانکاری، تاسیسات، راه و ساختمان، نیروگاهی، طراحی و مشاوره در کشور و خارج از کشور فعالیت دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۴۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان