//
کدخبر: ۲۲۱۸۸۹ //
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای قانون بیمه اجباری تا پایان آبان ماه

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از اجرای قانون بیمه اجباری تا پایان آبان ماه خبر داد.

اجرای قانون بیمه اجباری تا پایان آبان ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه به مناسبت هفته بیمه سلامت امروز (۲ آبان ماه )با اصحاب رسانه برگزار شد.

 کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته بیمه سلامت (۳ تا ۹ آبان ماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت در استان کرمانشاه با دارا بودن یکهزار و ۴۰ مرکز با ۳۳ دفتر پیشخوان دولت ،برای صدور  دفترچه همکاری می کند.

مظفری افزود: در استان کرمانشاه یک میلیون ۲۰۰هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۰ درصد بیمه کل استان را شامل می شوند.

 وی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال هزینه مراکز درمانی ۲۲۰ میلیارد تومان است که  از این مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان آن تا پایان مرداد ماه پرداخت شده و در حال پذیرش اسناد شهریور ماه هستیم.

 وی بیان داشت: ارائه ۲۴۰۰ قلم  دارو و ۶۷۰۰ خدمات بیمارستانی و ۴۳۶ خدمات بیمه روستایی در تعهد  بیمه سلامت است.

  مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه  خاطر نشان کرد: بیمه سلامت همچنین ۱۹۵۶ بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی ،تالاسمی، ام اس‌، وبیماران کلیوی را تحت پوشش دارد .

وی تعداد مراکز بهداشتی درمانی روستایی را ۱۰۱ مورد عنوان کرد و افزود: این مراکز  با ۱۹۸ پزشک و ۱۴۰ ماما در خدمت روستاییان هستند و  ۵۲ کد آزمایشگاهی که صرفاً خدمات سطح یک را در مراکز بهداشتی درمانی روستایی انجام می‌دهند نیز حضور دارند.

مظفری در ادامه از ارائه خدمات دندانپزشکی هم برای کودکان زیر ۱۴ سال،مادران باردار و مادران شیرده که به صورت رایگان انجام می شود خبر داد.

سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری تا پایان آذر ماه در تمام بیمارستانها و درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود

مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به  اجرای ۴ پروژه الکترونیک در استان که به نوعی در راستای اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است تصریح کرد : نسخه نویسی الکترونیک در مطب ها و بخش های خصوصی ، ایجاد سامانه استحقاق سنجی احراز هویت در ۱۸ بیمارستان که بیماران در مراجعه نیاز به ارائه دفترچه ندارند‌، سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری که در ۱۷ بیمارستان پیاده شده و تا پایان آذر ماه در تمام بیمارستانها و درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود و از این طریق نیاز به کاغذ نخواهد بود، و سامانه ارجاع الکترونیک روستاییان از سطح یک به ۲و ۳ بیمارستان و سیستم نوبت دهی روستاییان و ارجاع به سطح یک و دو شهری و پزشک خانواده  و اخذ نوبت به صورت آنلاین ،که در این زمینه جزو استان های موفق در خدمت رسانی به روستاییان هستیم از خدمات الکترونیک بیمه سلامت است.

 این مسئول همچنین از اجرای قانون بیمه اجباری در کشور که آیین نامه آن در شهریور ماه امسال تصویب شده و سازمان بیمه سلامت مجری این طرح است خبر داد و گفت: این طرح در آبان ماه اجرا می‌شود و منتظر ابلاغ روش اجرایی هستیم که کلیه افراد فاقد پوشش بیمه ای و کسانی که دفترچه بیمه شان تمام شده است با استفاده از این قانون و یارانه دولت از مزایای آن استفاده خواهند کرد.

 وی افزود: بر این اساس ۱۰ دهک درآمدی در نظر گرفته می شود و کسانی که در دهک اول دوم و سوم درآمدی قرار می گیرند حق بیمه آنها رایگان و این مبلغ از محل یارانه دولت پرداخت می شود همچنین کسانی که در رده چهارم قرار می‌گیرند ۵۰ درصد حق بیمه یعنی حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان را پرداخت می‌کنند و کسانی که در دهک پنجم به بالا قرار می‌گیرند و از نظر تمکن مالی وضعیت خوبی دارند با  پرداخت مبلغ ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

 وی در ادامه اظهار داشت: این افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت نام در سایت سازمان سلامت ظرف مدت ۱۰ روز پس از دریافت جوابیه تعیین سطح دهک آنها بر مبنای آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و از مزایای استفاده از اقلام دارویی و خدمات پاراکلینیک و بیمارستانی همانند کلیه بیمه شدگان بهره مند شود

 مظفری همچنین از ایجاد و راه اندازی سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ به منظور برقراری ارتباط با شهروندان خبر داد و گفت: علاوه بر این سامانه ،دوشنبه هر هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر به صورت چهره به چهره پاسخگوی سوالات شهروندان و روستاییان هستم و یک هفته در میان هم از طریق کانال ۱۶۶۶ در سامانه در خدمت این عزیزان هستیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان