//
کدخبر: ۲۲۱۶۷۶ //
در دهه وقف انجام می گیرد؛

انجام ۱۲۰ برنامه فرهنگی/ افتتاح دو پروژه‌ عمرانی دار القران

نشست خبری حجت الاسلام صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه جهت تشریح برنامه های دهه وقف با اصحاب رسانه برگزار شد.

انجام ۱۲۰ برنامه فرهنگی/ افتتاح دو پروژه‌ عمرانی دار القران
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: اربعین یک فرهنگ جهانی است که توجه همه دنیا را به عاشورا جلب کرده و اقدامات انجام شده در اربعین بی نظیر بود.

وی افزود: امسال در ۴ نقطه امامزاده باقر بیستون،ماهیدشت موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی و در نقطه مرزی قصرشیرین با کمک  سه استان فارس، اردبیل و کردستان در خدمت زوار اربعین بودیم و تشکر می کنم از متولیان این موقوفات خصوصا استان کردستان که اهل تسنن بودند و نزدیک ۱۰۰ میلیون در قصرشیرین به ما کمک کردند.

حجت الاسلام صالحی افزود :روز شمار دهه وقت از روز شنبه۴ آبان ماه آغاز و تا ۱۳ آبان ادامه خواهد داشت که به عنوان بزرگداشت این دهه اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برنامه هایی را در نظر دارد.

 حجت الاسلام صالحی روز شمار این دهه را اعلام کرد و افزود: این ایام با نام وقف بهره وری موقوفات ،رونق تولید. وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت.وقف، خدمات اجتماعی اجرای امینانه نیات واقفین. وقف، بقاع متبرکه زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب.  وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت. وقف، تحکیم بنیان خانواده کاهش آسیب های اجتماعی. وقف، مهدویت، تمدن نوین اسلامی. وقف، توسعه پژوهش و فناوری های دانش بنیان . وقف موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی و وقف و رسانه،و تکریم  واقفین خیراندیش نامگذاری شده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مهدی توسلی معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : در حوزه فرهنگی و قرآنی کارهای خوبی انجام شده و جلسات متعددی برگزار شده است و در این ایام بیش از ۱۲۰ برنامه فرهنگی انجام می گردد.

 وی تصریح کرد: در روز اول دهه وقف دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه را خواهیم داشت و در شهرستان‌ها  هم دیدار با ائمه جماعات و فرمانداران برگزار خواهد شد و گزارش عملکرد از اداره اوقاف ، و چند بازدید از مهمترین محورهای این طرح می باشد.

 توسلی اظهار داشت: در روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) هم محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه برگزار می شود در بحث وقف و نیات واقفین گزارش عملکردی از وضعیت این نیات به مردم اطلاع‌رسانی می‌ شود.

 وی در ادامه افزود: در این دهه جلساتی را هم با محوریت مهدویت برگزار خواهیم کرد و مسابقه کتابخوانی مهدویت در بقاع متبرکه را خواهیم داشت.

توسلی همچنین از عزاداری و سخنرانی مذهبی در بقاع متبرکه در بحث شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ،امام رضا علیه السلام، و وفات پیغمبر اکرم (ص) خبر داد و اظهار داشت: در مسجد جامع کرمانشاه با هماهنگی دفتر آستان قدس رضوی اطعام  ۴هزار نفر انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در روز اول ربیع الاول هم جلساتی با محیط زیست و شبکه های بهداشت و درمان انجام می گیرد و به سمت و سوی وقف، محیط زیست و درمان در شهرستان ها می رویم و در بحث تحکیم بنیان خانواده و آسیب های اجتماعی هم از حجت الاسلام و المسلمین دهنوی دعوت شده و چند برنامه مفصل در استان خواهیم داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در نظر داریم که در بحث توسعه و پژوهش دانش بنیان تعاملاتی ایجاد کنیم و به عنوان شتاب دهنده برنامه ها و طرح ها و ایده های  از این طرح ها حمایت کنیم.

حجت الاسلام توسلی افزود: درتوسعه مشارکت‌های مردمی هم جلساتی را ترتیب داده ایم و نامه نگاریهایی صورت گرفته که موسسات خیریه را به ما معرفی کنند و ما به جای مجری بودن پشتیبان آنها باشیم و از این موسسات پشتیبانی نماییم.

در ادامه جلسه حجت الاسلام میرزایی رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به تشریح  برنامه های قرآنی در این دهه پرداخت و گفت: در این ایام برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح و تجلیل از ۲۲۰ نفر از قهرمانان قرآنی که حائز رتبه برتر شدند در ۵ شهرستان به صورت منطقه ای را خواهیم داشت و طرح تعویض قرآن های قدیمی در بقاع و مساجد از عواید موقوفات قرآنی هم انجام می گیرد.

 حجت الاسلام میرزایی همچنین از افتتاح دو پروژه‌ عمرانی دارالقران با اعتبار بیش از ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در این دهه خبر داد.

 

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان