//
کدخبر: ۲۱۴۲۳۹ //

طباطبائی‌نژاد: مردم نباید از رأی دادن به نامزدی بترسند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: آزادی اسلامی مهم است یعنی شرایط و فضا به گونه‌ای نباشد که کسی بترسد که به کسی رأی بدهند یا ندهند.

طباطبائی‌نژاد: مردم نباید از رأی دادن به نامزدی بترسند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه مردم ایران اسلامی هر سال در 22 بهمن حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام کردند و پابه‌رکاب این انقلاب هستند، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که مردم به دلیل سختی‌های زندگی، از پشتیبانی از نظام اسلامی عقب نشینی نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: مردم هرچند صحبت و گله می‌کنند اما در کار جمهوری اسلامی عقب نشینی نمی‌کنند، آنچه که مردم را متحیّر می‌کند این است که احساس کنند دولتی‌ها داورها و خدمت‌گزاران خوبی برای مردم نیستند، اگر این احساس در مردم به وجود آید، بدون شک مردم بی‌اعتماد می‌شوند. 

وی با بیان اینکه سلامت و امنیت لازمه برگزاری انتخابات است، افزود: مردم باید احساس کنند که می‌توانند به راحتی به فرد دلخواه خود رأی بدهند، هیچ کارمند دولتی نباید حتی در وقت غیراداری، برای کاندیدایی کار کند، آزادی اسلامی مهم است یعنی شرایط و فضا به گونه‌ای نباشد که کسی بترسد که به کسی رأی بدهند یا ندهند. 

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: مردم بدانند که اگر رأی دادند هیچ‌کس با آنان مخالفت نمی‌کند، این همان امنیتی است که رهبر انقلاب مدنظر دارد، اگر مردم این احساس را داشته باشند، رقابت ایجاد می‌شود و مشارکت مردمی افزایش می‌یابد. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به این‌که وجود دو خط سیاسی در کشور به نظام اسلامی لطمه می‌زند، عنوان کرد: نزدیک به انتخابات نباید فرمانداران را تغییر داد، این اقدام انصاف نیست، البته بنده با تغییر استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل به دلیل همسان نبودن خط سیاسی مخالف هستم.

وی عنوان کرد: چرا باید با تغییر رئیس‌جمهور، تمامی مدیران حتی مدیران توانمند و پخته تغییر کنند و تنها دلیل آن، تفاوت خط سیاسی باشد، البته قانون اساسی این اجازه را می‌دهد که با تغییر رئیس‌جمهور، وزرا و استانداران تا پایین‌ترین رده تغییر کند که این موضوع نیازمند اصلاح است. 

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ائمه جمعه از جناح خاصی حمایت نکرده‌اند، یادآور شد: آب انفال است و در اختیار حکومت و دولت قرار دارد و تقسیم آن باید عادلانه باشد، این‌که افرادی بیایند و هیاهو کنند که مرز دو استان را تغییر دهند کار درستی نیست، باید مرزها مشخص باشد و برای مردم نارضایتی ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: فرمانداری‌ها در اجرای فرآیند انتخابات باید چهارچوب‌ها را حفظ کنند، نباید فردی که مدرک لازم برای حضور در مجلس شورای اسلامی را ندارد، ثبت‌نام و پرونده او را به شورای نگهبان ارسال شود و پس از آن، هجمه‌ای علیه شورای نگهبان شکل بگیرد که چرا تعداد زیادی از ثبت‌نام کنندگان رد صلاحیت شدند. 

وی با انتقاد از کم‌کاری فرمانداری‌ها در امر ثبت‌نام کاندیداها در انتخابات تأکید کرد: باید فرمانداران توجیه باشند که بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها، افراد را ثبت‌نام کنند نه اینکه فردی که دیپلم دارد و می‌دانیم شرایط قانونی کاندیدا شدن را ندارد ثبت‌نام شود.  

در ابتدای این دیدار جمال عرف با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت کشور مجری برگزاری انتخاب است و معاونت سیاسی وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور فعالیت دارد، 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری، ستاد انتخابات کشور تشکیل شد و از آذرماه ثبت‌نام برای انتخابات مجلس آغاز و 2 اسفند، این انتخابات برگزار می‌شود. 

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت 4 رکن انتخابات در جمهوری اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که انتظار می‌رود انتخابات سالم و پرنشاطی همچون گذشته برگزار شود. 

وی گفت: تلاش می‌شود مشارکت حداکثری در این انتخابات نیز تحقق یابد، البته برخی با هدف زدن دولت، در میان مردم ناامیدی ایجاد می‌کنند و حتی نظام اسلامی را زیر سؤال می‌برند. 

جمال عرف با اشاره به تلاش دشمنان برای این‌که انتخابات در طراز نظام اسلامی برگزار نشود، بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا زمینه‌های ناامیدی در جامعه کاهش یابد، همچنین انتظار داریم که ائمه جمعه در تبیین وضعیت کشور برای مردم به ما کمک کنند.  

عباس رضایی در این دیدار اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس قانون وظایفی دارد، امسال یکی از کارهایی که باید انجام شود، مذاکره با اعضای شورای نگهبان برای افزایش مشارکت مردم است تا فضا باز شود و مشارکت‌ها افزایش یابد.

استاندار اصفهان بیان کرد: برخی مسؤولان نباید نسبت به مسأله آب موضوعاتی را مطرح کنند و اظهار نظرهایی را انجام دهند که منجر به ایجاد تنش در مردم شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان