//
کدخبر: ۲۱۰۴۱۸ //

‍ نیروگاه خورشیدی شرکت آبفای استان کرمانشاه افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی (سامانه فتو ولتائیک) ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با توان تولید 16 کیلووات برق AC و صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.

‍ نیروگاه خورشیدی شرکت آبفای استان کرمانشاه افتتاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این مراسم که با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار شد با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو در راستای تأمین انرژی از منابع تجدید پذیر و الزام دولت مبنی بر تأمین 20 درصد از برق ساختمان‌های اداری دستگاه‌های دولتی از انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: ایران با وجود 300 روز آفتابی در سال در بیش از دوسوم مساحت خود، یکی از کشورهای با ظرفیت بالا در زمینه انرژی خورشیدی است.

مهندس علیرضا تخت شاهی افزود: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان نیروگاه خورشیدی خود را با ظرفیت 16 کیلووات راه اندازی و امروز به بهره‌برداری رساند.

به گفته وی با افتتاح این نیروگاه بیش از 20 درصد نیاز برق ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب از این طریق تأمین می‌شود و در واقع الزام قانونی خود را در این زمینه به اجرا رسانده ایم.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه گفت: نیروگاه خورشیدی احداث شده در شرکت آبفای استان کرمانشاه از نوع متصل به شبکه (on-grid)  بوده، از مزیت اصلی این سیستم در راستای مدیریت سبز بودن، سادگی، اجزای اصلی کمتر، ارزان‌تر بودن، سهولت در نصب و طول عمر بالا است.

وی تجهیزات مورد استفاده در احداث نیروگاه را  49 عدد پنل خوشیدی به ابعاد 160*100 سانتیمتر(ماکزیمم توان هر پنل 325 وات) با پایه های ضدزنگ گالوانیزه گرم، یک دستگاه اینورتر 5 کیلوواتی آلمانی جهت تبدیل ولتاژ مستقیم به برق متناوب، تابلو برق حفاظتی، سیم، کابل و متعلقات عنوان کرد.

وی استفاده از انرژی خورشیدی به منظور تأمین انرژی مورد نیاز سیستم‌های ارتباطی و کنترلی در نقاط مختلف، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی و تلاش برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در تصفیه‌خانه های آب با را از جمله اقدامات انجام شده و برنامه های در دست انجام در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برشمرد.

مهندس تخت شاهی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است تا از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم به نحوه مطلوبی در راستای صرفه‌جویی، بهره‌وری بیشتر و اشتغال‌زایی و تأمین منابع مالی استفاده کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان