//
کدخبر: ۱۸۵۳۲۴ //
با حضور دریادار حبیب الله سیاری؛

رونمایی از دستاوردهای جدید ارتش/ از سامانه هدایت لیزری تا نیروگاه خورشیدی

دستاوردهای دفاعی جدید نیروی زمینی ارتش صبح امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مجتمع صنایع شهید زرهرن نزاجا رونمایی شد.

رونمایی از دستاوردهای جدید ارتش/ از سامانه هدایت لیزری تا نیروگاه خورشیدی
به گزارش فرتاک نیوز،

 صبح امروز (دوشنبه) از چند دستاورد ساخت مجتمع صنایع شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش با حضور دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

**سامانه هدایت لیزری

سامانه هدایت لیزری که قابلیت هدایت موشک های لیزری تا برد 5،5 کیلومتر را دارد، به موشک های لیزری متصل می شود و قابلیت شلیک انواع موشک های لیزری کدگذاری شده آن هم با تحرک پذیری بالا را دارد. سامانه هدایت لیزری قابلیت نصب بر روی خودروهای شنی دار (تانک)، پهپاد و بالگرد را دارد.

**دوربین فوق بلند

سامانه دوربین فوق بلند جهت رصد فاصله های بسیار دور به ویژه در نقاط مرزی طراحی شده است. این سامانه می تواند یک انسان را از فاصله 15 کیلومتری و یک خودرو را از فاصله 20 کیلومتری 150 برابر بزرگنمایی و آشکارسازی کند. این بزرگنمایی و کیفیت تصویری می تواند کشف دشمن در عمق دوردست را به نیروهای نظامی اطلاع دهد. کیفیت تصویری سامانه دوربین فوق بلند 4K است.

**اپتیک توپ 23 میلیمتری

اپتیک توپ 23 میلی متری شامل یک دوربین دیجیتال با بزرگنمایی 30 برابر است که توان درگیری توپ را به دو برابر افزایش می دهد. قبلا برد رهگیری و توان تیراندازی توپ 23 میلی متری دو کیلومتر بوده است که با نصب این سامانه به 4 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

**نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی

همچنین در این مراسم از نیروگاه خورشیدی سیار با توان خروجی 5 کیلووات رونمایی شد.

این نیروگاه قابلیت کنترل از راه دور در مناطق عملیاتی و گزارش لحظه به لحظه عمل شارژ و نیز نحوه شارژ سلول توسط نورخورشید را اطلاع می دهد.  این نیروگاه برق یک گردان را تامین می کند و انرژی لازم برای راه اندازی سامانه های الکترونیکی، مخابراتی و تامین روشنایی منطقه ای که نیروهای نظامی حضور دارند هم تامین می شود.

**استوانه آب‌بندی تانک چیفتن

دستاورد بعدی استوانه آب‌بندی تانک چیفتن است حساسیت این قطعه به دلیل عملکرد آن در مجموعه تانک بوده و باعث امنیت جانی پرسنل می شود.

این قطعه در داخل تانک قرار می گیرد و باعث آب‌بندی دقیق پشت لوله می شود و مانع خروج گاز و یا آتش حاصل از شلیک به داخل برجک می شود.

در عرصه نبرد با سوختن این استوانه تانک دیگر قادر به شلیک نیست اما اکنون متخصصان ارتش توانستند با ساخت این محصول تعداد شلیک را در هر بار تعویض استوانه افزایش دهند. این محصول به دلیل تحریم، صنایع دفاعی را با مشکل مواجه کرده بود که اکنون متخصصان نیروی زمینی ارتش قادر به ساخت آن شدند.

همچنین در مراسم امروز یک نمایشگاه از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان برپا شده بود که مهمترین دستاورد این نمایشگاه رونمایی از پهپاد فراز 220 است که بومی شده مدل امریکایی آن به نام ایروساند است.

پهپاد 220 قابلیت گشت زنی تا شعاع عملیاتی 100 کیلومتر و حمل 20 کیلو محموله شناسایی دید شبانه و روزانه دارد. این پهپاد تداوم پروازی بیش از 8 ساعت و امکان برخاست از روی خودرو را دارد.

همچنین در مراسم امروز انواع  تانک ها و توپ های بهینه شده با سیستم های جدید، بروز و موردنیاز ، تحویل یگان های ارتش شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان