//
کدخبر: ۲۰۴۶۹۸ //
استاندار کرمانشاه:

تاب‌آوری در برابر شوک‌های اقتصادی نیازمند افزایش اختیارات استانی است

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور دکتر شیرکوند معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر مصری نایب رئیس مجلس و نماینده مردم کرمانشاه، دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، مهندس سالاری معاون عمرانی استانداری برگزار شد.

تاب‌آوری در برابر شوک‌های اقتصادی نیازمند افزایش اختیارات استانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه عصر شنبه ۱۲ مردادماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سند اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه را در سال جاری تدوین کرده ایم و اجرای این سند کمک می کند تا تاب آوری اقتصاد استان را در برابر تکانه‌های درونی و برونی افزایش دهیم.

بازوند افزود: ۱۰ پروژه کلیدی در استان وجود دارد که در صورت تعیین تکلیف آن ها می توان تاب‌آوری اقتصاد استان را افزایش داد.

وی تصریح کرد: کشور از یک ساختار بوروکراسی غیرمنعطف برخوردار است و اختیارات در تهران متمرکز شده اند.

 بازوند گفت: یک کارشناس استانی اختیار ندارد طرح های بیش از سه میلیارد تومان را بررسی کند ولی یک کارشناس مرکزنشین طرح های تا هزار میلیارد تومان را هم بررسی می کند.

این مسئول یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی را واگذاری اختیارات به استان‌ها دانست بیان داشت: اینکار می تواند به تاب آوری در برابر شوک های اقتصادی کمک کند.

وی از احداث پالایشگاه آناهیتا به عنوان مطالبه جدی کرمانشاهیان نام برد و خاطر نشان کرد: این پروژه مدت هاست بلاتکلیف مانده و انتظار می رود دولت این پروژه را هر چه زودتر تعیین تکلیف کند‌.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: چند پروژه متعلق به مجموعه‌های شستا، ایدرو و ایمیدرو مدت هاست نیمه کاره مانده اند  و راه اندازی این پروژه ها می توانند بخشی از مشکلات اشتغال استان را حل کنند.

بازوند گفت: حجم زیادی از مبادلات تجاری کشور از طریق مرزهای کرمانشاه انجام می شود ولی برای تکمیل زیرساخت های بازارچه ها و گمرکات مرزی سخت نیازمند تزریق اعتبارات ملی هستیم.

وی افزود: سرمایه گذار پروژه بندر خشک پای کار است ولی در گام اول زیرساخت های این پروژه بزرگ باید فراهم شود.

وی در پایان اظهار داشت: پروژه های بسیار مهم استان مانند راه آهن کرمانشاه به خسروی، قطار شهری و سامانه گرمسیری نیازمند تزریق اعتبار توسط دولت هستند

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان