//
کدخبر: ۲۰۲۹۸۱ //
استاندار کرمانشاه:

طرح گرمسیری یک شاهکار بی‌نظیر مهندسی در خاورمیانه است

طرح گرمسیری یک شاهکار بی‌نظیر مهندسی در خاورمیانه است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه غروب سه شنبه ۱ مردادماه در نشست شورای فنی استان که با حضور مهندس سالاری معاون عمرانی استاندارکرمانشاه که با حضور اعضای شورای فنی استان های فارس و کهکیلویه و بویر احمد برگزار شد؛ اظهار داشت: مهندس سالاری از مدیران خوب استان هستند که در این زلزله توانمندی های خود را به خوبی به نمایش گذاشتند.

طرح گرمسیری بزرگترین پروژه نظام اسلامی است و اگر تاریخ بخواهد در رابطه با کارهای عمرانی حکومت قضاوت کند این پروژه‌ی غرورانگیز ملاک خوبی برای این کار است. تونل های عظیم انتقال آب این پروژه از شاهکارهای بی نظیر نظام مهندسی در خاورمیانه است.

شورای فنی استان از اختیارات مناسبی برای نظارت بر پروژه ها برخوردار است و باید از این اختیارات برای توقف پروژه های غیراستاندارد  بهره بگیرد.

عدم نظارت بر ساخت و سازهای دولتی مانند مسکن مهرها و بیمارستان ها و پروژه های عمران شهری و روستایی موجب کاهش سرمایه های اجتماعی و بی اعتمادی می شود. متاسفانه مردم به همان اندازه که برای خرید یک کت و شلوار با جنس مناسب وقت می گذارند برای ایمنی یک خانه ای می سازند؛ وقت اختصاص نمی‌دهند.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۳_۲۰-۳۳-۱۹

اگر آیین نامه های مهندسی رعایت می شد خسارت های زلزله به ویژه در مسکن مهرها بسیار کاهش می یافت.

شبکه های اجتماعی در این زلزله بهتر از مهندس ها، ضعف های سازه ها را به تصویر کشیدند.

زلزله کرمانشاه نشان داد سازمان هلال احمر برای عملیات امداد و نجات در زلزله های بالای ۷ ریشتر تجهیز نشده است و از نیروی انسانی و امکانات کافی برای چنین بحران هایی برخوردار نیست.

برای اولین با در تاریخ کشور، استان کرمانشاه اقدام مستندسازی آسیب های زلزله کرده است تا این در اختیار مدیران فعلی و نسل های آینده قرار گیرد.

بسیاری از ساخت و سازهای غیراستاندارد توسط بخش های غیرتخصصی مانند تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.  که این سازه‌ها در بحران هایی مانند زلزله جان و مال مردم را در معرض خطر قرار می دهند.

در این نشست اعضای شورای فنی استان های   فارس و کهکیلویه و بویر احمد گزارشی از مشاهدات میدانی خود از روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده ارائه کردند و از تلاش های گسترده مدیریت ارشد استان در امر بازسازی تقدیر نمودند‌.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۹۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان