//
کدخبر: ۲۰۴۲۰۵ //
استاندار کرمانشاه در همایش عرصه یادگیری اعلام کرد؛

زلزله سرپل ذهاب در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشته است

استاندار کرمانشاه گفت: زلزله سرپل ذهاب در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشته است.

زلزله سرپل ذهاب در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

استاندار کرمانشاه در همایش عرصه یادگیری اظهار داشت؛ ضرورت همایش مدیریت سازمانی برای مدیران لازم می باشد و در مواقع بحران بسیار کارساز می باشد.

در کشور ما از ۴۸ بلایای طبیعی حدود ۳۴ بلای طبیعی اتفاق می افتد  که کشور ما از این نظر جزو ۱۰ کشور اول جهان می باشد.

سالیانه هزینه سنگینی بابت این خسارات به کشور وارد می شود که نیازمند تدابیر ویژه ای در این زمینه می باشیم.

در زلزله های سال های گذشته کشور کشته های زیادی متحمل شدیم که زلزله کرمانشاه نیز جزو زلزله های بزرگ کشور بود که شاهد کم شدن تلفات جانی در این زلزله بودیم.

عموم بحران ها قابل پیشگیری می باشد، اگر در زلزله ها اصول اولیه ساخت و ساز را رعایت کنیم تا ۶۰ درصد از خسارات زلزله کاهش پیدا می کند و خسارات کمتری را متحمل می شویم.

در دنیا هم بحران ها را پیش بینی و پیشگیری می کنند که چرخه مدیریت بحران را در این رابطه را پیش بینی کرده اند که هرچند در کشور ما چرخه مدیریت بحران دارای ایراداتی می باشد و مدیریت بحران ما در بعد از بازسازی ها ایجاد می شود.

باید در زلزله و بحران مردم را توانمند کنیم در غیر این صورت مردم از زندگی جاری خود خارج شده و نبایستی بعد از رسوب بحران تازه به فکر ایجاد فرصت باشیم.

مشارکت مردم در زمان بحران ها امری طبیعی و لازم می باشد و با مشارکت مردم می توانیم وحدت ایجاد کنیم و بدون مشارکت مردمی انسجام همگانی امکان پذیر نیست.

به عنوان نمونه در زمان زلزله سرپل ذهاب، بعد از زلزله تقاضا کردیم که مغازه ها، رستوران ها و ... باز باشند تا مردم در آن شرایط سخت مردم از زندگی جاری خود خارج نشوند.

در استان کرمانشاه تاکنون ۷۴۰۰ زلزله و پس لرزه به وقوع پیوسته و ۱۹ عدد از این زلزله ها بالای ۵ ریشتر بوده که این تعداد پس لرزه در جهان بی سابقه می باشد.

در بحث شبکه های اجتماعی و مدیریت آنها برای بحران ها بسیار قابل اهمیت می باشد و عدم مدیریت آنها در زمان وقوع بحران ها صدمات زیادی به جامعه خواهد زد.

تاکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بابت ساخت مسکن به زلزله زدگان استان پرداخت کردیم و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش اشتغالزایی به زلزله زدگان پرداخت شده است که از این مقدار ۷۰ درصد آن پرداخت و باقیمانده نیز به زودی پرداخت می شود.

۵۶۰ میلیارد تومان هزینه اسکان موقت زلزله زدگان بوده است که این زلزله در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان