//
کدخبر: ۲۰۳۷۲۹ //
استاندار کرمانشاه:

سرمایه‌گذاران نگران ریسک سرمایه‌گذاری در مناطق محروم نباشند

استاندار کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاران نگران ریسک سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان نباشند.

سرمایه‌گذاران نگران ریسک سرمایه‌گذاری در مناطق محروم نباشند
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای توسعه شرق و غرب که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های گذشته شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور فعالیت خود را آغاز کرد اما تا قبل از این دولت بیشتر مباحث و پروژه‌ها در شرق کشور تعریف می‌شد.

وی افزود: از جمله آن طرح‌ها، طرح توسعه سیستان و بلوچستان بود که پروژه‌هایی را در این راستا تعریف کرده بودند و بیشتر به شرق کشور توجه می‌کردند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اما در حال حاضر قرارگاه نجف، حمزه سیدالشهدا و سپاه به یک جمع‌بندی رسیدند که بتوانند پروژه‌های طرح توسعه پایدار که مباحث امنیتی هم دارد در غرب کشور نیز اجرا شود.

این مسئول عنوان کرد: در این راستا از استان کرمانشاه خواسته شد تا پروژه‌های عمرانی را تعریف و برای تأمین اعتبار جدای از اعتباراتی که سالانه دریافت می‌کنیم، ارائه دهیم.

بازوند تصریح کرد: پروژه‌هایی از جمله راه آهن کرمانشاه به قصرشیرین، زیرساختی حوزه راه و شهرسازی، آبرسانی به برخی شهرها از جمله دالاهو، انسداد مرز، پایش دوربین مداربسته و پروژه‌های دیگری که ماهیت عمرانی دارند از جمله آن پروژه‌ها هستند.

وی گفت: ۱۰ پروژه در تهران تصویب شد و علاوه بر این ۱۰ پروژه عمرانی که جنبه امنیتی هم دارند لازم است یک پروژه فرهنگی هم اضافه شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ۱۳ مشوق سرمایه گذاری بیان داشت: سرمایه گذارانی که تمایل دارند در ۸ شهرستان کرمانشاه سرمایه گذاری کنند مشمول این مشوق‌ها خواهند شد.

این مسئول افزود: این مشوق‌ها به نوعی در اختیار دستگاه‌ها هستند و دستگاه‌ها ۱۰ روز فرصت دارند تا نظر دستگاه‌های ملی را در خصوص آن اخذ کنند و پس از آن این ۱۳ مشوق به فرمانداران ابلاغ خواهد شد.

بازوند با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران نگران ریسک سرمایه‌گذاری نباشند گفت: افرادی که در شهرستان‌های محروم و مرزی از جمله پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو تمایل به سرمایه‌گذاری دارند از این فرصت استفاده کنند چرا که ریسک سرمایه‌گذاری آنها را دولت، بانک‌ها و بیمه تقبل کرده است.

گفتنی است، در این جلسه پیشنهاد یک پروژه فرهنگی مربوط به فرستنده قصرشیرین توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح شد که استاندار از صدا و سیما درخواست کرد کار کارشناسی آن را انجام دهد تا به وزارت کشور جهت تصویب نهایی آن را معرفی شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۷۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان