//
کدخبر: ۲۰۴۴۵۱ //

اشتغال جوانان اولویت همه دستگاه های اجرایی باید باشد

استاندار کرمانشاه با اشاره به نرخ بالای بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی گفت: برای مدیران و مسئولان استان هیچ کاری اولویت دارتر، واجب تر و مهم تر از ایجاد اشتغال برای جوانان نباید باشد.

اشتغال جوانان اولویت همه دستگاه های اجرایی باید باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش استان که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نرخ بیکاری دانش آموختگان استان نگران کننده است، افزود: این در حالی است که نرخ بیکاری استان روند کاهشی دارد.

وی به سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: سازمان ها و ارگان ها باید برای اشتغال جوانان تدابیر ویژه ای بیاندیشند و با واگذاری زمین و تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال این دانش آموختگان را فراهم کنند که با این آمار بالای بیکاری مواجه نباشیم.

بازوند در ادامه با بیان اینکه جوانان باید مطالبه گر باشند از سمن ها خواست در راستای کمک به اشتغال و چالش های پیش روی جوانان راه حل ارائه کنند.

وی اضافه کرد: برای دولت به تنهایی امکان پذیر نیست برای همه اشتغال ایجاد کند،  تشکل های مردم نهاد باید با کمک به بخش خصوصی و ارائه پیشنهاد اشتغال ایجاد کنند و انتظار جوانان فقط به استخدام در کارهای دولتی نباشد.

او در ادامه از اقدام های اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه در سال گذشته تقدیر کرد و از مدیرکل این اداره خواست روند رو به رشد سال گذشته را با توان زیادتر ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدام های ستاد ساماندهی جوانان در فراهم کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و برنامه های متنوع آنها در سال جاری تقدیر کرد و گفت: یکی از مهم ترین راهبردها و پیام گام دوم انقلاب در مورد جوانان است که سیاست های آن باید در ستاد امور جوانان استان در اولویت قرار گیرد.

بازوند در ادامه با اشاره به هفته ازدواج در هفته پیش رو گفت: دولت تسهیلات ۶۰ میلیونی برای زوج های جوان با بهره چهار درصد قرار داده که می تواند ظرفیت خوبی برای جوانان و ازدواج آنها فراهم کند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد کشور با استانداری کرمانشاه مبنی بر ایجاد اشتغال ۲ هزار جوان کرمانشاهی گفت: این تفاهم نامه باید در دستور کار کمیته امداد استان قرار گیرد و با جدیت پیگیری شود که نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری جوانان استان دارد.

بازوند در پایان از مجریان پروژه گرمسیری استان خواست که زمینه واگذاری زمین های کشاورزی به دانش آموختگان رشته های کشاورزی را فراهم کند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این جلسه تعداد دانشجویان استان کرمانشاه در حال تحصیل و دانش آموخته را بیش از ۲۸۰ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۰۲ هزار نفر غیرفعال، ۱۷۷ هزار فعال است که از این تعداد ۱۲۷ هزار شاغل و حدود ۵۰ هزار و ۷۷۵ نفر بیکار هستند.  

حسن عزیری در ادامه نرخ بیکاری دانش آموختگان کشور را ۱۸ درصد و استان را ۲۸/۵ درصد عنوان کرد که در این زمینه رتبه اول بیکاری کشور را داریم.

مرکز آمار ایران به تازگی نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال را ۱۴.۷ درصد اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصدکاهش یافته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان