//
کدخبر: ۱۹۹۰۸۲ //

برخی محدودیتهای امنیتی در حرم مطهر رضوی برداشته شد

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برخی محدودیتها که به دلایل امنیتی برای تردد زائران حرم مطهر رضوی ایجاد شده بود با دستور تولیت این آستان برداشته شد.

برخی محدودیتهای امنیتی در حرم مطهر رضوی برداشته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد افزود: رفع محدودیت‌های تردد برای زائران در ورودی بست شیرازی از جمله این اقدامات است و برای ایجاد دسترسی آسان و ارائه خدمات بهتر به زائران سایر محدودیت‌ها نیز با توجه به همه جوانب امنیتی در آینده بر طرف خواهد شد.

وی توجه به زیارت و زائر را اولویت نخست تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: سالانه علاوه بر ۳۰ میلیون زائر داخلی، دو میلیون زائر خارجی به حرم امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و طی سه سال اخیر نیز به همت آستان قدس رضوی افزون بر یک میلیون نفر برای نخستین بار به زیارت حضرت رضا (ع)آمده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین در تشریح برخی اقدامات این آستان مقدس در دهه کرامت گفت: کتاب و کتابخوانی به سرفصل دائمی برنامه‌های آستان قدس رضوی افزوده شده و طی دهه کرامت برای نخستین بار علاوه بر قرآن و ادعیه قفسه‌های کتاب نیز در همه رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی قرار داده می‌شود.

گنابادی نژاد افزود: این کتاب‌ها با محوریت و موضوع تبیین شخصیت عالم آل محمد (ص) حضرت امام رضا علیه السلام تهیه شده است.

از روز ولادت حضرت معصومه (س) در ابتدای ذی القعده هر سال قمری تا سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه السلام در یازدهم ذی القعده همان سال به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

محدودیت‌های امنیتی در حرم مطهر امام رضا (ع) پس از ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ هجری شمسی مصادف با عاشورای ۱۴۱۵ هجری قمری اعمال شد.

در این روز تروریست‌ها حوالی ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه بمبی را که تا نزدیکی ضریح مطهر حمل شده بود منفجر کردند که به شهادت ۲۶ نفر و مجروح شدن ۳۰۰ نفر از زائران بی‌گناه منجر شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۰۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان