//
کدخبر: ۱۰۵۵۵۶ //
نماینده تولیت آستان مقدس رضوی در استان کرمانشاه:

۸۰۰ نفر در طرح خادم یاری آستان مقدس رضوی ثبت‌نام کرده‌اند

۸۰۰ نفر در طرح خادم یاری آستان مقدس رضوی ثبت‌نام کرده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسن موحد نماینده تولیت آستان مقدس رضوی در استان کرمانشاه در نشست خبری که در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی  برگزار شد، گفت:۸۰۰ نفر در طرح خادمیاری حرم مطهر امام هشتم(ع) ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند که از میان آنها۳۰۰ نفر از خواهران و برادران فرایند گزینش و هشت دوره آموزشی که شامل؛ آشنایی با آداب خدمت و خدمت‌گزاری، آشنایی با سیره علمی و عملی آقا علی‌بن موسی‌رضا(ع) و آداب زیارت زائرین است را گذرانده‌اند و۶گروه از این افراد ملبس به لباس خادمیاری شده‌اند که یک گروه چهار نفره آنها ازخواهران است.

photo_۲۰۱۸-۰۶-۲۷_۱۸-۴۰-۳۹

وی افزود:امروز امام رضا فقط متعلق به مسلمانان ایران نیست و به همه جهان تعلق دارد و از همه ادیان و اقوام به حرم امام رحمت می‌آیند چون سفره کریمانه و نگاه مهربان امام رضا تبدیل به یک قطب تاثیرگذار معنوی و فرهنگی جهان شده و افتخار ما ایرانی‌ها این است که رعیت ملک امام رضا هستیم.

نماینده آستان مقدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: امروز دفتر گزینش آستان مقدس رضوی در استان کرمانشاه مستقر است و دیگر نیازی نیست ارادتمندان امام رضا(ع)که داوطلب کار خادمانه و جهادی هستندتحت عنوان خادمیاری برای ثبت‌نام به مشهد بروند.

موحد ادامه داد: داوطلبان  خادمیاری می‌توانند در سامانه سراسری ثبت‌نام کنند سپس کد ثبت‌نام وارد کارتابل استانی می‌شود و از طرف دفتر گزینش استان برای تکمیل پرونده خادمیاری و گذراندن دوره آموزشی و سازماندهی در گروه‌های جهادی به نیت امام هشتم در حوزه‌های تخصصی مورد علاقه خودشان به کار خادمیاری می‌پردازند و در ادامه تشویق معنوی، به عنوان خادمیار تشرفی به آستان قدس رضوی مشرف می‌شوند.

وی افزود: این مرکز کار خود را از فجر انقلاب، سال قبل آغاز کرده و تمامی کسانی که در این مرکز خدمتگزاری می‌کنند هیچ‌گونه هزینه‌ی سازمانی ندارند و همه خدمات به عشق امام رضا(ع) است.

نماینده آستان مقدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: در یکسال گذشته یکی از چشم‌گیرترین خدمات، حضور خادمان رضوی قرارگاه امام رضا (ع) در سرپل‌ذهاب بود، یکی از قرارگاه‌های تاثیرگذار که همزمان با بازدید تولیت آستان قدس و دیگر بزرگان  قرارگاه و خادمیاران کرمانشاه در این مدت علاوه بر راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی، روزانه پنج تا بیست هزارپخت غذای گرم برای گروه‌های امدادی و مردم زلزله‌زده داشته و در مناطق آسیب دیده در دو مرحله امداد اول و دوم ۳۵۰دستگاه امکانات رابه ارزش  ۹۰میلیارد ریال در بخش اسکان موقت، تامین کانکس ودر بحث اسکان دائم در اختیار زلزله‌زدگان قرارداده است و این حرکت هنوز ادامه  دارد.

موحد ادامه داد: در بحث  مهر تحصیلی به سه هزار و ۳۸۵دانش‌آموز  بسته‌های مهر تحصیلی متبرک آستان قدس رضوی اهدا شد.

 وی افزود: اطعام ۱۰۰ هزار نفر در ماه مبارک رمضان صورت گرفت و در مجموع با ۱۸هزارو ۱۱۰نفر در مناطق محروم در بحث سرکشی و امدادرسانی دیدار داشتیم.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان