//
کدخبر: ۱۹۸۷۶۹ //

تشریح برنامه های دهه کرامت در کرمانشاه؛

مراسم ولادت حضرت معصومه(س) در “صحن انقلاب” طاقبستان برگزار می شود.

تشریح برنامه های دهه کرامت در کرمانشاه؛
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجعفر امامیان در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه های دهه کرامت که عصر امروز در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با تغییر تولیت استان قدس رضوی از ابتدای سال جاری مجموعه برنامه های در دست اقدام دفاتر نمایندگی آستان ها مورد ارزیابی قرار گرفته است، که مهمترین آن برگزاری جشن های زیرسایه خورشید در سراسر کشور است.

امامیان با اشاره به اینکه سال جاری ستاد برگزاری جشن ها در استان ها شکل گرفته و مجموعه برنامه های متنوعی را مورد اجرا قرار می دهند، افزود: در استان کرمانشاه طی ۲ ماه گذشته برنامه ریزی رضوی از سوی خادمیاران انجام شده که منجر به ایجاد شورای سیاست گذاری دهه کرامت شد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان  کرمانشاه با ابراز قدردانی از دستگاه های اجرایی که در مشارکت برای اجرای برنامه های دهه کرامت پیشگام شدند، تصریح کرد: صداوسیمای استان نیز به همراه سایر ارگان ها اعلام آمادگی و قول مساعدت برای پوشش مناسب رویداد جشن های بین المللی زیرسایه خورشید را داده اند.

 

وی به مهمترین بسته برنامه های دهه کرامت با حضور کاروان خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: این جشن های رضوی در نقاط دور و نزدیک استان سبب خیروبرکت فراوان خواهند بود.

 این مسئول با اشاره به شبهه های ایجاد شده در خصوص اجرای اینگونه برنامه های معنوی، متذکر شد: اینگونه شبهات از سوی آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه رد شده و جای اعراب ندارد، چرا که پرچم متبرک رضوی منصوب به آستان قدس رضوی بوده و دارای قداست خاصی است تاجایی که اهل تسنن نیز ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت هستند، لذا آن دسته از افرادی که شبهاتی ایجاد می کنند را نمی توان حتی عنوان اهل تسنن و یا هر مذهبی بر روی آنان گذاشت و اعمال آنان از روی عناد و غرض ورزی است.

امامیان به برگزاری جشن های باشکوه دهه کرامت در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: جشن های زیرسایه خورشید برای ما حائز اهمیت است و سال جاری با مشارکت دستگاه های اجرایی همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه بیان کرد: در پارک شرقی طاقبستان بازسازی صحن انقلاب انجام گرفته و از فردا نخستین برنامه دهه کرامت به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار می شود، همچنین در سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز جشن های متنوعی خواهیم داشت.

این مسئول به اجرای شب شعر “ملکوت هشتم” به همت کانون ادبی رضوی استان در کرمانشاه و مورخ ۲۱ تیرماه اشاره و تصریح کرد: با مشارکت خیران نیک اندیش طی سال جاری ویژه برنامه با اجازه امام رضا(ع) شامل مراسم عقد ۴۰ نفر از زوجین رضوی در کرمانشاه و مورخ جمعه ۲۱ تیرماه برگزار می شود.

امامیان به برنامه دیگری به مناسبت دهه کرامت در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: پیاده روی باشکوهی با حضور خانواده های کرمانشاهی از محل پارک شاهد تا میدان طاقبستان برگزار و به صورت زنده از شبکه زاگرس پوشش داده خداهد و به قید قرعه به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می شود.

امامیان به برپایی سفره اطعام محرومین به مناسبت دهه کرامت و با کوشش خادمیاران رضوی در مناطق محروم استان کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: پویش مردمی “مهر هشتم” و برقراری سفر ه های مهر رضوی برای اطعام نیازمندان در مکان و زمان مقرر برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری اردوهای سلامت و رسیدگی به محرومان از سوی کانون سلامت آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: پیوست حضور کاروان زیرسایه خورشید و توزیع خدمات درمانی صورت می گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه گفت: در مورد رواق رضوی شبیه سازی شده در طاقبستان نیز در کنار جشن های رضوی خادمیاران در محل حضور پررنگی دارند و خدمات مناسبی را ارائه خواهند کرد، همچنین در مصلاهای نماز جمعه نیز خدمت خادمیاران انجام خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان