//
کدخبر: ۱۹۱۲۹۶ //

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی سنقر با سرمایه گذاری ۳ هزارمیلیارد ریال

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی سنقر با سرمایه گذاری 3 هزارمیلیارد ریال
به گزارش فرتاک نیوز،

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی سنقر با سرمایه گذاری 3 هزارمیلیارد ریال امروز باحضور مهندس محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل پتروشیمی ایران، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا نماینده  شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی، دکتر حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه؛ مهندس دارابی رییس سازمان صمت استان کرمانشاه؛ مهندس ربیعی مدیر عامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛ مهندس کردستانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

گفتنی است عملیات اجرایی پتروشیمی شهرستان سنقر در مساحتی بالغ بر 5 هکتار و باظرفیت تولید 48 هزار تن در سال انجام گرفت.

این پروژه در سال رونق تولید و با سرمایه گذاری و عاملیت هلدینگ خلیج فارس قرار است طی  14 ماه آینده افتتاح و به بهره برداری برسد.

محمدی معاون وزیر نفت در این مراسم گفت:در حال حاضر 55 مجتمع پتروشیمی در کشور وجود دارد که 65 میلیون تن ظرفیت سالانه این صنعت است و 39 میلیون تن در کشور قابل فروش می باشد که از این مقدار 30 میلیون تن صادر و 9 میلیون تن در کشور به فروش می رسد.

معاون وزیر نفت تعداد پروژه های فعال و در حال اجرا را 64 پروژه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 6 طرح تامین خوراک و 5 پروژه زیر ساختی است و  53 پروژه هم در دستور کار صنایع پتروشیمی می باشد.

وی افزود: انشاالله در سال 1403 با این تصور که هیچ پروژه ای تعریف نشود 130 میلیون تن و رشدی معادل 90 تا 95 درصد به ظرفیت این صنعت اضافه خواهد شد.

مهندس محمدی پتروشیمی را بزرگترین مرجع بعد از نفت خام دانست و افزود: 20 طرح به عنوان طرح الویت دار در نظر گرفته شده است که 3 طرح آن در سال 98 و بقیه در سال 99 انجام می شود.

در ادامه این مراسم دکتر حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه پتروشیمی را صنعت مهمی دانست و افزود: در استان کرمانشاه زیر ساخت های خوبی وجود دارد و در همایش سرمایه گذاری بر صنایع پتروشیمی تاکید شد،و در دستور کار حوزه سرمایه گذاری قرار گرفت.

وی از شهرستان سنقر به عنوان شهری که در مسیر اتفاقات و رویدادهای تجاری نیست نام برد و تصریح کرد:در برنامه های توسعه اقتصادی از پتانسیل های شهرستان سنقر و کلیایی استفاده خواهیم کرد و رویداد امروز در سنقر هرچند سرمایه گذاری کوچکی است ولی موتور محرکی برای این شهرستان خواهد بود و امیدواریم در مدت مشخص شده  12 تا 14 ماه افتتاح شود.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان