//
کدخبر: ۱۸۹۷۸۵ //

مصوبات مهم ستاد تسهیل پیرامون پروژه های شستا در کرمانشاه

هفتاد و دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه روز چهارشنبه با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، مهندس فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت در ساختمان شهیدان مهری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

مصوبات مهم ستاد تسهیل پیرامون پروژه های شستا در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

در این نشست که در سطح ملی برگزار شد؛ میثم زالی دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مهندس محسن دارابی رییس سازمان صمت استان کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای و نمایندگانی از وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و امور دارایی، اطلاعات و نیز نمایندگانی از خانه صنعت و معدن، بانک مرکزی، بانک کشاورزی، بانک سپه، هلدینگ تأمین اجتماعی و شستا نیز حضور داشتند.

این نشست منجر به اخذ تصمیمات مهمی در زمینه رفع مشکلات تولید برخی کارخانه و شرکت‌های مهم استان شد که به شرح ذیل، به تائید اعضای حاضر در نشست رسید:

مقرر شد طی یک هفته؛ دبیرخانه ستاد تسهیل، موضوع کارخانه کاغذ غرب را با حضور نماینده شستا، بانک سپه، وزارت کار و وزارت صمت، جهت بررسی مجدد، نهایی و در صورت‌جلسه ابلاغ نماید.

مقرر شد جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه، طلب کاران و اداره تسویه، جهت تعیین تکلیف و نحوه پرداخت مطالبات کارخانه اسی سیتریک برگزار شود.

مقرر شد بدهی بستانکاران و طلب کاران اسید سیتریک پس از احصاء توسط شستا پرداخت شود.

مقرر شد شستا  کلیه اقدامات حقوقی خود را در خصوص تجدیدنظرخواهی و روند ورود مدیرتسویه و پی گیری موضوع مربوط به ورشکستگی را متوقف نماید.

مقرر شد شستا نسبت به تأمین سرمایه در گردش موردنیاز برای راه‌اندازی کارخانه اسیدسیتریک  را با ظرفیت حداقل هشتاد درصد تولید به میزان حداقل 400 میلیارد ریال، اقدام نماید.

 مقرر شد رفع سوء اثر چک‌های برگشتی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی با جای گزینی چک‌ها به بانک کشاورزی صورت پذیرد.

مقرر شد بانک کشاورزی با اعطاء 24 ماه تنفس برای اقساط اجاره به‌شرط تملیک شستا مربوط به کارخانه اسیدسیتریک، موافقت نماید.

آقای عمی؛ به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار توسط شستا درخصوص پروژه اسیدسیتریک  به استاندار معرفی شد.

مقرر شد شستا حداکثر ظرف مدت یک هفته، برنامه عملیاتی و زمان‌بندی خود را برای راه‌اندازی کارخانه اسید سیتریک ارایه و حداکثر تا پایان مردادماه پروژه راه اندازی گردد.

مقرر شد وزارت صمت، مشروط به تأمین نیاز داخل، اقدام به ممنوعیت واردات اسیدسیتریک نماید. ضمناً سیاست تعرفه 26 درصدی برای 3 سال استمرار یابد.

شرکت بیستون تامین متعهد می‌شود نسبت احراز مابقی زمین محل اجرای طرح ( 20 هکتار ) اقدام و به بانک ارایه نماید.

شستا موافقت خود را مبنی بر تکمیل و راه‌اندازی طرح، اعلام و مقرر شد ظرف مدت 10 روز، طرح توجیه فنی، اقتصادی و مالی را به بانک صنعت و معدن، رایه و پس از به‌روزرسانی، حداکثر ظرف یک ماه نسبت به اجرای طرح با مشارکت بانک به نسبت مساوی اقدام نماید.(نیاز مالی پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است)

شستا متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و بنا به درخواست بانک عامل، نسبت به آورده سهم خود، ظرف مدت 9 ماه اقدام نماید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان