//
کدخبر: ۱۸۸۰۳۵ //

عملکرد اوقاف کرمانشاه در اجرای نیت واقفین در سطح کشور بی نظیر بوده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اوقاف کرمانشاه در اجرای نیت واقفین خیراندیش عملکرد مطلوبی داشته و در سطح کشور نیز بی نظیر بوده است.

عملکرد اوقاف کرمانشاه در اجرای نیت واقفین در سطح کشور بی نظیر بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه شورای اداری با حضور معاون توسعه مدیریت و مدیران کل بازرسی و حراست سازمان اوقاف کشور، مدیرکل‌ استان، معاونین، روسا و کارشناسان ستادی در محل سالن‌جلسات اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

حجت الاسلام عباسیان در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی مبسوط از عملکرد سه سال اخیر این اداره کل پرداخت و گفت:در خصوص مستندسازی مطالبات اقدامات خوبی داشته ایم و با کلیه دستگاه ها به توافق قطعی رسیده ایم و تفاهم نامه هایی نیز در این راستا منعقد شده است.

وی افزود: در راستای دریافت طلب اداره اوقاف از دیگر نهاد و دستگاه های دولتی در کمیته اقتصاد مقاومتی استانداری مصوب شد دستگاه هایی که اموال مازاد دارند و بدهکارند باید با اوقاف تهاتر کنند.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: در بحث دعاوی حقوقی نیز ما اقدامات خوبی انجام داده ایم که نمونه آن اخذ رای خلع ید از پالایشگاه نفت کرمانشاه است.

وی ادامه داد: در بحث حوزه های قرآنی اقدامات ارزنده ای صورت گرفته به طور مثال ما در سال ۹۶ هشتادهزار جلد قرآن چاپ کرده ایم و در سال ۹۷ در حوزه بین المللی هم چاپ قرآن داشته ایم و ۶۰۰۰ جلد به ۱۴ زبان خارجی که طی تفاهم نامه سه جانبه بین اداره کل اوقاف استان با سازمان فرهنگ و ارتباطات و مرکز ترجمان وحی این کتب جهت توزیع دراختیار سازمان فرهنگ قرار گرفت .

حجت الاسلام عباسیان اضافه کرد: در خصوص ترجمه قرآن هم باید گفت که درحال حاضر به دو زبان اندونزیایی و سوئدی در دست اقدام است و این در حالیست که در ایران قرآن تنها به ۱۳ زبان ترجمه شده در حالی که عربستان به ۱۳۰ زبان ترجمه کرده و ما با این دو ترجمه ۱۳ زبان را به ۱۵ زبان بنام موقوفه کوثر اهل بیت‌(ع) کرمانشاه رسانده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت: در خصوص آموزش های عمومی و تخصصی قرآن کریم استان کرمانشاه بی نظیر عمل کرده و ما تنها سال ۹۷ پانصد کلاس قرآنی در سطح استان داشته ایم و رتبه های برتر کشوری را در حوزه تربیت حافظان به خود اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به طرح زائران رضوی افزود: در بحث اجرای نیت زائران ائمه اطهار(ع) هم علاوه بر خدمت رسانی زائران اربعین حسینی، طی سه سال اخیر طرح زائران حرم رضوی اجرا شده با محوریت زائر اولی ها که سال اول ۱۵۰۰ نفر سال دوم ۱۶۰۰ نفر و سال سوم یعنی امسال ۱۷۶۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام عباسیان اشاره کرد: در بحث بسته های معیشتی و سبد معیشتی هر سال بین ۵ تا ۶ هزار بسته شامل برنج و روغن و سایر اقلام در مناطق محروم توزیع شده است.

وی در پایان اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز کارهای بزرگ فرهنگی خوبی توسط استان انجام شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان