//
کدخبر: ۱۸۲۶۹۹ //

فعالیت دانشگاه فرهنگیان از مهرماه در کاشمر آغاز می‌شود

دربسته خبری امشب شهرستان‌های خراسان رضوی خبرهایی از آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان در کاشمر، جمع‌آوری 90 درصد پسماند خانگی شهر تربت‌حیدریه، شهرداری تخریب بناهای خطرآفرین را در دستور کار قرار دهد و منکر مشکلات جامعه فرهنگیان و حجم کار آموزش‌وپرورش نیستیم منتشرشده است.

فعالیت دانشگاه فرهنگیان از مهرماه در کاشمر آغاز می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 دربسته خبری امشب شهرستان‌های خراسان رضوی خبرهایی از آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان از مهرماه در کاشمر، جمع‌آوری 90 درصد پسماند خانگی شهر تربت‌حیدریه از ابتدای تابستان، شهرداری تخریب بناهای خطرآفرین را در دستور کار قرار دهد و منکر مشکلات جامعه فرهنگیان و حجم کار آموزش‌وپرورش نیستیم منتشرشده است.

آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان از مهرماه در کاشمر

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با اشاره به سفر معاون دانشگاه فرهنگیان به این شهرستان به‌منظور جانمایی و آغاز بکار این دانشگاه در کاشمر گفت: با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان موافقت شده و از مهرماه امسال ۲۰۰ دانشجو از محل تبصره ماده ۲۸ استخدامی‌های کشور پذیرش می‌شوند.

علی طاهریان بابیان اینکه در موضوع اعتکاف علمی با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ فراهم کردن فضای مناسب و تجهیزات لازم، ۳۰۰ دانش‌آموز شرکت کردند، یادآور شد: خوشبختانه با اختصاص ۶ مکان شاهد افزایش نسبی رضایت و نیز تعداد شرکت‌کنندگان بودیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۱۱۰ میلیون کمک نقدی و غیر نقدی در جشن نیکوکاری و توزیع آن بین دانش‌آموزان محروم، ابراز کرد: علاوه بر اختصاص هزینه‌های مراسم بزرگداشت هفته معلم به سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشور، کمک‌های غیر نقدی جمع‌آوری‌شده در سطح مدارس به سیل‌زدگان بردسکن اهدا شد.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر تقدیر از معلمان نمونه، تجلیل از بازنشستگان سال گذشته، همایش پیاده‌روی خانوادگی و حضور اعضای شورای اداری شهرستان در مدارس و یک ساعت تدریس هر یک از مدیران در کلاس درس را از برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم اعلام کرد.

در ادامه امام‌جمعه موقت کاشمر نیز با اشاره به اینکه کمک‌های انجام‌شده از سوی معلمان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم باید اطلاع‌رسانی و گزارش آن ارائه شود، گفت: قطعاً این اقدام تأثیر بسزایی در تبیین فرهنگ کمک و نوع‌دوستی دارد.

حجت‌الاسلام علی احدی با انتقاد از عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که همواره مورد تأکید رهبری بوده است، ابراز کرد: باید تلاش کرد تا زمینه برگزاری این کرسی‌ها فراهم شود و این هفته فرصت مناسبی برای تحقق این مهم است.

امام‌جمعه موقت کاشمر همچنین تسلط به زبان‌ها به‌ویژه انگلیسی و عربی را یک ضرورت دانست و یادآور شد: باید زیرساخت‌های فراگیری مکالمه زبان فراهم شود تا دانش‌آموزان و طلبه‌ها در دوران تحصیل این مهم را فرابگیرند.

جمع‌آوری 90 درصد پسماند خانگی شهر تربت‌حیدریه از ابتدای تابستان

شهردار تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با ساخت و نصب 250 مخزن، جمع‌آوری  90 درصد  پسماندهای خانگی شهر تربت‌حیدریه از ابتدای تابستان به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

محمدصادق مجتهدی بابیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰۰ تن زباله تولیدی شهروندان در سطح شهر جمع‌آوری و به محل دفن زباله منتقل می‌شود، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع‌آوری مکانیزه پسماند از سال گذشته تاکنون 320 مخزن در سطح شهر نصب‌شده است و با خرید دو دستگاه جمع‌آوری مکانیزه پسماند، جمع‌آوری مکانیزه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مخازن به دلیل نوسانات بازار در حال افزایش است، یادآور شد: به‌منظور صرفه‌جویی و کاهش هزینه، با تجهیز کارگاه جوشکاری و خرید ورق‌های مخصوص، ساخت 250 مخزن در دست انجام است.

شهردار تربت‌حیدریه بابیان اینکه 500 مخزن جمع‌آوری در سال 96 با 70 درصد افزایش در سال گذشته به 820 مخزن رسیده است، بیان کرد: با توجه به اینکه زباله می‌تواند تهدیدی جدی برای محیط‌زیست باشد، امیدواریم با مدیریت اصولی و استفاده از روش‌های استاندارد نظیر ایجاد کارخانجات بازیافت و کمپوست این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

شهرداری تخریب بناهای خطرآفرین را در دستور کار قرار دهد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن در هشتاد و ششمین جلسه علنی این شورا با اشاره به اینکه سیل اخیر موجب شد تا نقاط حادثه‌دیده نمایان شود، گفت: ساخت بنا بدون تأیید و نظارت نظام‌مهندسی نباید انجام شود، چراکه ساخت بناها بدون توجه به قوانین و رعایت اصول شهرسازی منجر به بروز حوادث جبران‌ناپذیری می‌شود.

سید احمد شبانی با تأکید بر اینکه نظام‌مهندسی باید همگام با مردم و تعامل با آنان پیشگام این حرکت باشد، یادآور شد: ضرورت دارد بناهای خشت و گلی و قدیمی که در بارندگی اخیر، احتمال ریزش آن وجود دارد از سوی مالکان آن موردتوجه قرار گیرد و در راستای تخریب آن اقدام کنند.

وی بابیان اینکه شهرداری باید نسبت به تخریب این موارد به مالکان آن اخطارهای لازم را بدهد، ابراز کرد: درصورتی‌که مالک بنا نسبت به اخطارهای داده‌شده، بی‌تفاوت بود، شهرداری با هماهنگی دادستانی و اخذ دستور قضایی باید نسبت به تخریب آن اقدام کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن همچنین با اشاره به تخریب معابر و خیابان‌های سطح شهر در جریان سیل اخیر، بیان کرد: شهرداری باید با یک اقدام جهادی نسبت به ترمیم آسفالت معابر و خیابان‌ها اقدام کند تا حادثه و خسارتی برای شهروندان ایجاد نشود.

منکر مشکلات جامعه فرهنگیان و حجم کار آموزش‌وپرورش نیستیم

فرماندار کاشمر در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان با اشاره به اینکه  برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم باید در قالب یک رویداد فرهنگی برگزار شود، گفت: در این راستا باید تلاش کرد تا در این برنامه‌ها با بهره‌گیری از مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم، به تبیین جایگاه معلم پرداخته شود.

محمدعلی نبی پور بابیان اینکه در بحث معیشت معلمین مشکلات زیادی وجود دارد که در سطوح مختلف راجع به آن بحث شده است، اظهار کرد: متأسفانه دشمنان از این مشکلات، سوءاستفاده می‌کنند و در فضای مجازی فرهنگیان را دعوت به تجمع می‌کنند تا از این طریق به اهدافشان دست یابند.

وی بابیان اینکه منکر مشکلات جامعه فرهنگیان و حجم کار آموزش‌وپرورش نیستیم، ابراز کرد: در سطح کلان موضوع پرداخت به‌موقع مطالبات فرهنگیان در دست اقدام است و در سطح شهرستان نیز به دنبال رفع مشکلات این قشر در چارچوب وظایف و اختیارات هستیم.

فرماندار کاشمر با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه و منزلت معلم افزود: با تبیین جایگاه مقام معلم باید نوع نگاه جامعه را به این قشر زحمتکش و اثرگذار تغییر داد.

نبی پور با تمجید از اقدام ارزشمند آموزش‌وپرورش کاشمر در اختصاص هزینه‌های مراسم بزرگداشت هفته معلم به سیل‌زدگان استان‌های کشور یادآور شد: اینکه امروز الگوهای جامعه، اقدام تأثیرگذار دیگری در راستای فرهنگ‌سازی، معرفت و انسان‌دوستی انجام دادند، قابل‌تقدیر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان