//
کدخبر: ۱۷۷۷۵۶ //

استاندار خراسان رضوی: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید نگاه به اقتصاد مردمی تغییر یابد

استاندار خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حتی ارتقای دینی باید دید نسبت به بخش خصوصی، اقتصاد مردمی و حتی سپرده‌هایی که مردم صاحب آن‌ها هستند، تغییر پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید نگاه به اقتصاد مردمی تغییر یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا رزم حسینی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قوچان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با اشاره به وجود امکانات زیربنایی در کشور به برکت انقلاب، گفت: جمهوری اسلامی بر مبنای مردم تشکیل‌شده و در تمام این سال‌ها خدمات خوبی را ارائه داده است، البته ضعف‌هایی نیز وجود دارد که متأسفانه کسی حاضر نشده است آن‌ها را با مردم در میان بگذارد.

استاندار خراسان رضوی با گلایه نسبت به وجود بیکاری و آسیب‌های اجتماعی در کشور علیرغم وجود دارایی و سرمایه‌های انسانی بالا، بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده این سرزمین را در اختیار شما گذاشتم برای کسب‌وکار و معاش ولی تعداد کم سپاس گذارید؛ کلید موفقیت سپاس است اما با همه نعمت‌هایی که خدا داده است ناسپاسی می‌کنیم.

خراسان رضوی یک‌چهارم بودجه کل کشور را در اختیار دارد

وی یادآور شد: خراسان رضوی یک‌چهارم بودجه کل کشور را در اختیار دارد، سپرده‌های بانکی استان حدود 100 هزار میلیارد تومان است و بودجه عمرانی نیز 600 میلیارد تومان، اما بودجه کل کشور 420 هزار میلیارد تومان هست.

رزم حسینی با اشاره به اینکه بروکراسی، عدم اختیارات و تمرکزگرایی شدید در نظام اداری کشور وجود دارد، بیان کرد: نه‌تنها دستگاه‌های اداری بلکه اساساً قوه قضائیه، مجلس و دولت تولید نارضایتی می‌کنند و اختلافات سیاسی به آفت انقلاب و مانع جدی برای پیشرفت اقتصاد مردمی تبدیل‌شده است.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه امکاناتی مثل برق، گاز و جاده جلوگیری از مهاجرت روستاییان ایجاد شد اما آن‌ها مهاجرت کردند، افزود: علت آن است که مردم روستاها و شهرها، حتی شهرهای بزرگ کسب‌وکار ندارند، بنابراین مثلث توسعه اقتصادی به همگرایی و وحدت میان مسؤولین برای برداشته شدن موانع تشکیل‌شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که ثروت بانکی خراسان رضوی 100 هزار میلیارد تومان است اما بااین‌حال نباید چشم به دست دولت داشته باشیم، یادآور شد: از 420 هزار میلیارد تومان بودجه کشور، 80 درصد آن هزینه‌های جاری است، 10 درصد هزینه‌های عمرانی و 10 درصد دیگر بازپرداخت اوراق مشارکت دولت هست.

رزم حسینی کارآفرینی را عبادت و کارآفرینان را عابد و مجاهد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حتی ارتقای دینی باید دید نسبت به بخش خصوصی، اقتصاد مردمی و حتی سپرده‌هایی که مردم صاحب آن‌ها هستند، تغییر پیدا کند.

موانع کار سرمایه‌گذاران در حد اختیارات استانی توسط مدیران رفع می‌شود

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه باید دیدمان نسبت به سرمایه‌گذار تغییر پیداکرده تا مشکلات حل شود، تأکید کرد: بخش‌هایی که مربوط به امورات جاریه بوده و مانع کار سرمایه‌گذاران است در حد اختیارات مدیران استانی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد  و مابقی در سطح ملی حل می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که باید اعتماد مردم به اقتصاد جلب شده و اطلاعات شفاف در اختیار آن‌ها گذاشته شود، گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی از جنس دولتی نیست، این حرف من بر اساس سخن رهبری، دستورات دینی و تجربه کاری است؛ مقام رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی مردمی است، دولتی نیست.

رزم حسینی بابیان اینکه در سایه اقتصاد و امنیت می‌توان عبادت کرد، یادآور شد: این فرهنگ ترویج نشده و حتی دانشگاه‌ها و جوانان نیز آن را نمی‌دانند، مثل توسعه اقتصادی انجام کار خیرخواهانه برای مردم است تا قبل از اینکه آسیب اجتماعی به وجود آید وارد کار شویم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل الگوی کشت درزمینه کشاورزی برای هر منطقه، بیان کرد: آب برای خراسان از چاه نفت هم مهم‌تر و ارزشمندتر بوده که به‌راحتی آن را هدر می‌دهیم و محصولاتی برداشت می‌شود که صرفه اقتصادی ندارد بنابراین معین اقتصادی این سبک را تصحیح می‌کند.

اشتغال، اعتیاد و طلاق سه عنصر ناخوشایند در قوچان است

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه در این شهرستان زمینه‌های ارتقا وجود دارد و دارای شخصیت‌های معنوی برجسته‌ای در سطح کشور است، گفت: سه عنصر ناخوشایند اشتغال، اعتیاد و طلاق شهرستان را اذیت می‌کند اما دوستان ما در شهرستان توان بالای اقتصادی دارند که در خارج از استان از آن استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی خاک این شهرستان را حاصلخیز و هوای آن را خوب دانست و افزود: اولویت اول سرمایه‌گذاری در این شهرستان می‌تواند کشاورزی و دامداری بود تا به یک برند تبدیل شود.

وی با اشاره به این موضوع که برای افزایش اشتغال در قوچان، می‌توان حاشیه‌های ورودی و خروجی شهر را در اختیار جوانان برای ایجاد شغل قرارداد، تأکید کرد: سالیانه 11 میلیون خودرو از این مسیر تردد دارند که نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها برای اشتغال‌زایی است.

 امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه باید بروکراسی برای مسائل زیرساختی تسهیل شود تا سرمایه‌گذاران در پیچ‌وخم اداری گرفتار نشوند، گفت: اگر مشکلات سرمایه‌گذاران حل شود مشکل اشتغال، اعتیاد و طلاق هم حل می‌شود اما گاهی برای تولیدکنندگان به خاطر اندکی بدهی خدماتی مشکل ایجاد می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان