//
کدخبر: ۱۷۴۹۶۴ //

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: مشکل بزرگی به نام اقتصاد آموزش و پرورش در راه اجرای سند تحول

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای اجرا و عملی کردن سند تحول بنیادین با مشکل بزرگی به نام اقتصاد آموزش و پرورش مواجه هستیم که اگر در این مورد کاری نشود بسیاری از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:
مشکل بزرگی به نام اقتصاد آموزش و پرورش در راه اجرای سند تحول
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش که با حضور متخصصان و صاحب نظران این حوزه در سالن جلسات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باور داریم آموزش و پرورش در بسیاری از موضوعات کشور از جمله توسعه و پیشرفت کشور، تربیت نیروی انسانی، اعتلای فرهنگ جامعه، کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و بحث‌های مشابه این می‌تواند ایفاگر نقش اساسی باشد.

وی افزود: اما آموزش و پرورش با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو است، که اگر این مشکلات حل نشود، نمی‌تواند رسالت خطیر خود را در این مقطع حساس تاریخی انجام دهد.

نوید ادهم گفت: برای برون‌رفت از این مسائل، گروهی از متخصصان و صاحب نظران، سند تحول بنیادین را تهیه و تولید کردند که مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری و مسؤولان ارشد نظام بوده و اجرای آن به یک قانون تبدیل شده است. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین برای اجرا و عملی کردن سند تحول بنیادین با مشکل بزرگی به نام اقتصاد آموزش و پرورش مواجه هستیم که اگر در این مورد کاری نشود بسیاری از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

وی افزود: اگر باور داریم آموزش و پرورش موتور توسعه کشور بوده و پیشرفت کشور در گروی توجه جدی به آموزش و پرورش است، باید برای اعتلای آن دست به دست هم دهیم تا مشکلات آن را حل کنیم.

نوید ادهم با طرح این سؤال که چگونه می‌توان بحث اقتصاد آموزش و پرورش را مدیریت کرد، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای سند تحول بنیادین، توجه به نیروی انسانی و معیشت آنها، همکاری، همراهی و مشارکت سایر دستگاه‌ها به ویژه مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت برای حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را نیاز دارد.

وی تأکید کرد: برای اینکه آموزش و پرورش جایگاه واقعی خود را به دست آورد باید آن را به یک دغدغه ملی تبدیل کنیم که هم مردم و هم مسؤولان خواهان تحول آفرینی در آن باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: باور دارم که مسائل و مشکلات موجود در جامعه را می توان با کمک آموزش و پرورش بر طرف کرد ولی شرط اساسی برای انجام این مورد توجه جدی به آموزش و پرورش و مسائل اقتصادی و معیشتی نیروی انسانی این دستگاه عظیم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان