//
کدخبر: ۱۷۰۲۶۶ //

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر: قوانین، دانشگاه های دولتی را محدود کرده است

معاون آموزشی دانشکاه امیر کبیر گفت: به دلیل وجود برخی قوانین، فعالیت در دانشگاه های دولتی آسان نیست و قدرت مانور زیادی وجود ندارد .

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر: قوانین، دانشگاه های دولتی را محدود کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسین کریمیان روز دوشنبه در «گردهمایی دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی امیر کبیر» افزود: 
با وجود تلاش های بسیار از طرف مسئولین دانشگاه امیرکبیر اما محدودیت ها وجود دارد. دانشگاه فضای عمل زیادی ندارد و با قوانین متعدد دولتی برای بسیاری از اقدامات روبرو هستیم .
وی این نکته را نیز گفت که شاید برای برخی فعالیت ها تصمیم گیری شود اما عملیاتی کردن آن مدت زمان طولانی نیاز دارد. 
کریمیان ادامه داد : توان آموزش و دانش دانشجویان بسیار بالا است اما در تبدیل آن به تکنولوژی نیاز به تقویت است. باید در نظر گرفته شود که در بخش آموزش و پژوهش، امیرکبیر دانشگاهی دولتی است و قوانین خاصی بر آن حاکم است. حق و حقوق دانشجو باید به صورت مکتوب و آموزشی مشخص و تعامل بین استاد و دانشجو رو به بهبود باشد.
کریمیان ادامه داد: دانشگاه در نظر دارد شرایط رو به پیشرفت ایجاد کند در این زمینه برنامه آموزشی بازنگری شده است و 140 واحد درسی دانشجویان کارشناسی در مدت زمان یک سال اخیر بازنگری و در حال اجرا است.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: افزایش مهارت دانشجویان در دستور کار ست به گونه ای که دانشجو در فارغ التحصیلی بتواند کار پیدا کند. همچنین کار آفرینی نیز از دیگر برنامه های حائز اهمیت دانشگاه است.
معاون آموزش دانشگاه امیر کبیر توضیح داد: معدود دانشجویانی توانایی پذیرش شغل و کارآفرینی را دارند که نیاز به اصلاح ساختاری دارد اما هزینه این اقدام بالا است. بخشی از این موضوع بر عهده دانشگاه و بخش عمده آن بر عهده جامعه می باشد.
وی در خصوص دیگر چالش های دانشگاه امیرکبیرعنوان کرد: همچنین ماندگاری دانشجویان در دانشگاه زیاد است و تلاش برای افزایش بودجه ها بی نتیجه مانده، همچنین سازمان برنامه تنها برای سنوات مجاز بودجه می دهد، به همین دلیل هزینه ها افزایش پیدا کرده است. 
معاون آموزشی دانشگاه امیر کبیر با بیان اینکه برخی از این محدودیت ها مربوط به قوانین جامعه و بیرون دانشگاه است، گفت: به عنوان مثال دانشجویان مشکل سربازی دارند و طول تحصیل را افزایش می دهند. اما در کشورهای خارجی این چنین نیست. بنابراین نباید دانشگاه ها با مراکز آموزش عالی خارجی که خصوصی هستند، مقایسه شود.
کریمیان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه داد: با تمام مشکلات دانشگاه درآمدزایی می کند و دانشگاه به گونه ای اداره می شود که حداقل صدمه را ببیند. همچنین دانشگاه در تلاش است که در زمینه درآمدزایی و مهارت افزایی دانشجویان فعالیت بیشتری داشته باشد. 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه امیرکبیر استاندارهای آموزشی بالایی دارد، تصریح کرد: با وجود رتبه بین المللی دانشگاه امیرکبیر و همچنین تراز بالای علمی نیاز است باز هم تلاش های بسیاری در دانشگاه انجام شود.
همچنین در پایان این مراسم از 60 نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که در المپیاد ها و مسابقات داخلی و بین المللی دارای مقام هستند تجلیل شد، همچنین دو نفر از این دانشجویان به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان