//
کدخبر: ۱۶۲۵۱۲ //

بیش از ۷۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان قم تحصیل می‌کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به وجود ۳۰ مرکز آموزش عالی و دانشگاه در استان قم گفت: این مراکز علمی و دانشگاهی با بیش از ۷۲ هزار نفر دانشجو آمار قابل قبولی را به خود اختصاص داده‌اند.

بیش از ۷۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان قم تحصیل می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در نشست صمیمی استاندار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه استان قم در میان سایر استان‌ها اظهار داشت: استان قم در کنار همه پتانسیل‌هایی که دارد شهری زیارتی و مذهبی بوده و یک استان دانشگاهی است.

وی با اشاره به وجود 30 مرکز آموزش عالی و دانشگاه در استان قم گفت: این مراکز علمی و دانشگاهی با بیش از 72 هزار نفر دانشجو آمار قابل قبولی را به خود اختصاص داده‌اند که از این میان بیش از 39  هزار نفر دانشجوی پسر و بیش از 32 هزار نفر دانشجوی دختر هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره اینکه در حوزه تشکل‌ها 121 نشریه علمی و فرهنگی از سوی خود دانشگاه‌های استان در حال فعالیت هستند، ادامه داد: همچنین 235 تشکل فرهنگی، علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های استان قم داریم که فعالیت‌های قابل قبولی در زمینه‌های مطرح‌شده در حال انجام هستند.

هاشمی با اشاره به کمیسیون دانشجویی گفت: برخی از جلسات این کمیسیون‌ها را در خود دانشگاه‌ها برگزار کرده‌ایم، همچنین برنامه بسیار خوبی به مناسبت روز دانشجو داشتیم و هر شخصیتی که از سوی دانشگاه‌ها دعوت شدند با هماهنگی خود کمیسیون دانشجویی بود.

وی با تأکید بر برداشته شدن گسست و شکاف بین صنعت و دانشگاه‌ها ابراز کرد: باید فاصله‌ای که بین صنعت و دانشگاه‌ها وجود دارد از بین برود، که در این رابطه یکی از اقدامات می‌تواند هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به این سمت باشد، چراکه 3500 پایان‌نامه دانشجویی در استان داریم که با هدایت بسیاری از این پایان‌نامه به سمت صنعت می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات این بخش را حل کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان