//
کدخبر: ۱۵۸۷۳۱ //

استاندار خراسان جنوبی: کمتر از ۱۰ درصد محصولات استراتژیک استان فرآوری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی یکی از مشکلات عمده استان را بحث خام فروشی عنوان کرد و گفت: چرا که در این راستا فرآوری کمتر انجام می‌گیرد و کمتر از ۱۰ درصد محصولات استراتژیک استان فرآوری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی:  کمتر از ۱۰ درصد محصولات استراتژیک استان فرآوری می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدصادق معتمدیان  امشب در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که در بحث زیرساخت‌ها دارد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در بخش معادن است.

وی با بیان اینکه موقعیت خراسان جنوبی در بحث ذخایر معدنی در سطح  کشور رتبه چهارم و پنجم است افزود: همچنین خراسان جنوبی از تنوع و تکثر مواد معدنی زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث صنایع دستی و گردشگری نیز خراسان جنوبی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است بیان کرد: همچنین در بحث محصولات و تولیدات استراتژیک نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد.

معتمدیان یکی از مشکلات عمده استان را بحث خام فروشی عنوان کرد و تصریح کرد: چرا که در این راستا فرآوری کمتر انجام می‌گیرد و کمتر از 10 درصد محصولات استراتژیک استان فرآوری می شود و عمدتا این محصولات از استان خارج و به استان ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی به فرصت های مرز و استفاده از بازار افغانستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه های بازرگانی نیز تبادلات مرزی ظرفیت‌های بالقوه ای است که با پیگیری‌های دولت امیدواریم بتوانیم فرصت‌هایی را ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه دانشگاهی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد یادآور شد: حدود 40 هزار دانشجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند و همچنین 13 تا 14 موسسه علمی و وجود بیش از  900 نفر اعضای هئیت علمی پشتوانه خوبی برای استان است.

معتمدیان با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی یکی از ظرفیت‌های خوب استان است اظهار داشت: سبقه تاریخی استان در بحث علم آموزی ظرفیت‌های خوبی در حوزه های تاریخی گردشگری گیاهان دارویی دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 90 اقدامات خوبی در حوزه های بنیاد و پارک صورت گرفته است افزود:  وجود 9 مرکز نوآوری با 190 واحد مستقر و 23 نوپا از جمله این اقدامات است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به انگیزه خوبی که در استان وجود دارد امیدواریم بتوانیم از حمایت‌های حداکثری بهره ببریم و امیدواریم از ظرفیت های استانی حداکثر بهره را ببریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۷۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان