//
کدخبر: ۱۲۵۹۸۰ //
پروانه حیدری معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

بهمن امسال جشنواره بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی کشوری برگزار می‌کنیم

امسال اعتبارات آموزش صنایع‌دستی استان کرمانشاه دو برابری افزایش یافت.

بهمن امسال جشنواره بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی کشوری برگزار می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

طی مراسمی از هنرمندان صنعت‌گر برتر، دریافت‌کنندگان نشان ملی و پیشکسوتان و فعالان صنایع‌دستی استان کرمانشاه تجلیل شد.

گردهمایی پیشکسوتان و فعالان صنایع‌دستی استان کرمانشاه در هتل پارسیان

پروانه حیدری معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امروز یکشنبه 18 شهریور در این مراسم که در هتل پارسیان برگزار شد، به تشریح مجموعه اقدامات معاونت صنایع‌دستی استان کرمانشاه طی شش ماهه گذشته پرداخت و گفت: نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی کرمانشاه راه‌اندازی شده که از جمله این اقدامات بود که در نظر داریم از مهر امسال همزمان با برپایی نمایشگاه‌های مختلف نیز این ظرفیت را بیشتر به مردم معرفی کنیم.

او افزود: همچنین در این مدت خانه صنایع‌دستی استان کرمانشاه در خیابان دبیراعظم از حالت رکود خارج کرده و اکنون 32 هنرمند صنعت‌گر کرمانشاه در آنجا به عرضه و فروش تولیدات خود می‌پردازند.

گردهمایی پیشکسوتان و فعالان صنایع‌دستی استان کرمانشاه در هتل پارسیان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال  اعتبارات آموزش صنایع‌دستی استان کرمانشاه دو برابری افزایش یافته است.

حیدری ادامه داد: پارسال هزار و 366تن را در 35روستای استان کرمانشاه تحت آموزش صنایع‌دستی قرار گرفتند.

او به ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی گیوه، ثبت روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی در شهرستان کنگاور  و ثبت ملی نشان جغرافیایی گلیم در شهرستان هرسین و ثبت نمدمالی در شهرستان کرمانشاه طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: پرونده  ثبت جهانی گلیم و ثبت شهرستان هرسین به عنوان شهر ملی گلیم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همچنین درحال انجام مقدمات تبدیل حمام حاج شهبازخان به محلی برای انجام فعالیت‌های صنایع‌دستی هستیم.

حیدری به موضوع قطع شدن بیمه هنرمندان صنعت‌گر طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان مرکزی، صندوق روستایی و عشایری و بیمه سلامت درباره بیمه هنرمندان صنعت‌گر منعقد خواهد شد تا بتوانیم به صورت مقطعی مشکل سنوات و بیمه آنها را حل کنیم.

او در ادامه بسته‌بندی و طراحی و نوآوری را مهم‌ترین مشکلات حوزه صنایع‌دستی در استان کرمانشاه خواند و افزود: در بحث بسته‌بندی بهمن امسال با همکاری دانشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران جشنواره بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی با اولویت گیوه را برگزار می‌کنیم.

گردهمایی پیشکسوتان و فعالان صنایع‌دستی استان کرمانشاه در هتل پارسیان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نوع طراحی و نبود نوآوری در آن یکی از دلایل به فروش نرسیدن صنایع‌دستی تولیدی استان کرمانشاه است.

حیدری ادامه داد: سلیقه مردم امروزی متفاوت از گذشته است، لذا باید با خلاقیت صنایع‌دستی را کاربردی و وارد زندگی مردم کنیم.

حیدری درپایان افزود: کلاس‌های مختلف آموزشی نوآوری در صنایع‌دستی برای هنرمندان صنعت‌گر استان کرمانشاه تاپایان امسال برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۹۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان